کد خبر: 31233
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
استانداری البرز

جلسه ای مشترک با مدیر کل تعزیرات حکومتی و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص مبارزه با کم فروشی برگزار شد.

به گزارش  روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز، محمدحسین طاهری مدیر کل استاندارد استان البرز در این جلسه، با تاکید بر بیانات معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان ملی استاندارد که "این سازمان برای اولین بار در جهت تقویت و حمایت از طرح دولت برای نظارت بر کم فروشی بر پایه حمایت از تولید داخل و در صیانت از حقوق عامه و حق الناس و با هدف جلب اعتماد آحاد جامعه از سه ماه پیش این طرح را آغاز نمود" وی با تشریح وضعیت کم فروشی برخی از واحد های تولیدی در استان، گزارش جامعی از نحوه نظارتها و برخوردهای قانونی صورت گرفته را ارائه نمودند و در ادامه عنوان نمودند که حدود40 درصد از واحد های تولیدی کشور در استان های تهران و البرز مستقر می باشند. 

اقدام به  اجرای  مرحله اول این طرح را بر اساس اصلاح قیمتی 7 قلم کالایی که دولت برای مابه ازای آنها یارانه پتخصیص داده است  را در دستور کار قرار دادند که این هفت قلم کالا شامل محصولات لبنی، شوینده ها، غلات و محصولات وابسته می باشند. طاهری با اشاره به آیه 7 سوره الرحمن " وَ السَّماءَ رَفَعَها وَ وَضَعَ الْمِیزانَ أَلَّا تَطْغَوْا فِی الْمِیزانِ" بیان نمودند: به نظر بنده هر گونه کم کاری و عدم مسئولیت پذیری در هر پست و مقامی را میتوان به این آیه تعمیم داد.

لذا مسئولیت کنترل ترازوها و اوزان مواد غذایی با ارگانهایی است که به موجب قانون این مسئولیت به آنها سپرده شده است. مدیر کل استاندارد البرز با بیان ضرورت استمرار بازرسی ها و کنترل همه جانبه واحدهای تولیدی و صنفی، بازدید های مشترک را در کنترل و برخورد قاطع با متخلفین را بسیار با اهمیت خواند و خواستار تشکیل تیم ویژه جهت نظارت بر بازار استان شد تا مردم با اطلاع یافتن از کنترل های صورت گرفته، از صحت عملکرد ترازوها و اوزان مواد و کالاهای مصرفی اطمینان حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =