کد خبر: 31210
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
جهاد

حجت‌الاسلام علی اکبر زنده‌دل که در یکی از روستاهای شهرستان خوسف فعالیت فرهنگی دارد با اشاره به سختی های کار تبلیغ گفت: به عشق ولایت و رهبری در عرصه تبلیغ ماندگار شده‌ام.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، خداوند در وجود هر کسی استعدادهای شگرفی قرار داده است. کسی استعداد فنی و مهارتی دارد، فردی توان و ذوف هنری و افرادی نیز وجودشان پر از شوق و ذوق تعلیم و تربیت و معلمی و کار تبلیغی است.

حجت الاسلام علی اکبر زنده دل از جمله این افراد است که علیرغم امکان استخدام در ادارات دولتی کار تبلیغ را برگزید.

وی که فارغ التحصیل سطح چهار حوزه است و در روستای نصرآباد خوسف فعالیت می‌کند، در گفت و گو با مهر گفت: از آغاز کار تبلیغی این نگاه را داشتم که مسجد مانند یک دانشگاه است که باید آنجا درس‌های مختلف آموخت و فقط برای نماز نیست.

این فعال عرصه تبلیغ ادامه‌داد: از دیگر برنامه‌هایی که در عرصه تبلیغ و کار فرهنگی برایم مهم بود، توجه به مباحث قرآنی است که این مهم را هم در فعالیت‌های جمعی و تبلیغی و هم در عرصه خانوادگی مورد توجه جدی قرار دادم.

خانواده‌ای که به نور قرآن زنده دل است

زنده دل با اشاره به اینکه خود و همسرش حافظ کل قرآن مجید هستند، گفت: علاوه بر خودم و همسرم سه تن از فرزندانم نیز در عرصه حفظ قرآن قدم برداشته و چند جز از قرآن را حفظ کرده‌اند و فرزندم چهارم هم نوزاد است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند که از جوان سه چیز می‌خواهم و آن تحصیل، تهذیب و ورزش است، اظهار کرد: ما به عنوان فعالان فرهنگی نیز تمایل داریم شرایط را برای حضور جوانان در این سه عرصه فراهم کنیم ولی امکانات در عرصه‌هایی چون ورزش در خراسان جنوبی به اندازه کافی نیست.

مظلومیت فرهنگ در خراسان جنوبی

طلبه فعال در خراسان جنوبی گفت: کار فرهنگی در خراسان‌جنوبی بسیار مظلوم است و علی رغم اینکه در روستای محل خدمت من ۲۵۰ خانوار حضور دارند ولی تاکنون یک ارگان و یا اداره تقبل حتی یک خودکار یا هدیه کوچک را برای جوایز مسابقات به کودکان و نوجوانان را نکرده است.

زنده دل با اشاره به اینکه در بین این ۲۵۰ خانواده تعداد ۱۵۰ کودک و نوجوان حضور دارد، اظهار کرد: امروزه ما می‌بینیم که فضای مجازی چگونه بر ذهن و دل جوانان ما تأثیر گذاشته است و در حقیقت با دست خالی نمی‌توان با این حجم از شبهات و فعالیت دشمن مقابله کرد.

وی ادامه داد: ما حتی یک توپ فوتبال و میز تنیس یا پینگ پنگ نداریم که جوانان روستا در کنار فعالیت‌های فرهنگی بتوانند کارهای ورزشی انجام دهند و در واقع غنی سازی اوقات فراغت داشته باشند.

این طلبه فعال در روستای نصرآباد شهرستان خوسف گفت: روز اولی که به روستا آمدم حدود ۱۰۳ نفر جوان و نوجوان اطراف ما بودند که جذب این تعداد در مسیر دین و مسجد و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی بی شک امکانات می‌خواهد و گرنه به مرور از تعدادشان کاسته می‌شود.

سختی‌های اقتصادی طلبه‌ها در روزگار تورم

زنده دل افزود: طلبه‌های فعال در حوزه تبلیغ نیز مانند همه مردم جامعه با سختی اقتصاد و معیشت رو به رو هستند و از این جهت به خوبی دردهای مردم را درک می‌کنند و خود من با داشتن چهار فرزند، یک میلیون و چهارصد هزار تومان از سازمان تبلیغات و یک میلیون و ۶۰۰ نیز شهریه طلبگی می‌گیرم و در واقع خانواده ۶ نفره ما در این اوضاع سختی اقتصادی و تورم با حدود سه میلیون تومان زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در اطراف خوسف و نصرآباد حدود ۱۴۰ روستا وجود دارد که در این تعداد روستا تنها ۱۰ روحانی فعالیت فرهنگی دارند، اظهار کرد: آنچه به من قدرت و قوت برای باقی ماندن در عرصه تبلیغ علی‌رغم همه سختی‌ها را داد توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است که تأکید داشتند که طلبه‌ها با دست پر به میان شهر و روستا و موطن خود برگشته و کار تبلیغی انجام دهند.

یک خاطره شیرین از دوران تبلیغ

این طلبه فعال حوزه تبلیغ درباره یکی از خاطرات شیرین دوران طلبگی خود گفت: زمانی که تصمیم گرفتیم چهارمین فرزند را نیز داشته باشیم، به مردم روستای محل خدمت گفتم که خانواده ما تصمیم به داشتن فرزند دیگر دارد و به شما هم توصیه می‌کنم که خود را از نعمت فرزندانی شیرین که هم زندگی را گرم کند و هم به جوان سازی جمعیت کمک کند، محروم نکنید.

وی یادآور شد: جالب این بود که همزمان با روزهای تولد فرزند من، حال چند روز قبل یا بعد در مجموع ۱۳ نوزاد در آن منطقه به دنیا آمد که برایم بسیار شیرین بود.

زنده دل گفت: برای من شرایط استخدام و کار در برخی سازمان‌های دولتی چون سازمان زندان‌ها و … نیز فراهم بود ولی روحیه‌ام بیشتر با کار تبلیغ تطابق داشت و برای همین سختی را به جان خریدم و به عشق ولایت و رهبری در این عرصه که نیاز جامعه است ماندگار شدم.

وی یادآور شد: من و خانواده ام سختی‌های در مسیر را به جان می خریم تا شاید بتوانیم گوشه‌ای از منویات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را در حد توان خودمان عملی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =