کد خبر: 31150
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
استاندار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از تدوین سند جامع محرومیت زدایی استان، در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، جواد قناعت ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با سردار آبرومند دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بنا به تصمیمات اخذ شده در این جلسه، مقرر شد با تدوین این سند و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طی مدت ۵ سال به محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته استان بپردازیم.

وی تصریح کرد: این نقشه راه کلان در رفع مشکلات از مناطق روستایی و مرزی استان، بسیار مؤثر خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که در این دیدار در خصوص مسائل و مشکلات متعددی در حوزه روستایی استان بحث و تبادل نظر شد، اظهار داشت: با عنایت به این که بخش زیادی از روستاهای استان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند، همراهی قرارگاه برای اجرای مجتمع‌های آبرسانی روستایی و رفع این نیاز اساسی از مطالبات مطرح شده بود.

قناعت ادامه داد: فرسودگی شدید در شبکه آب روستایی استان که باعث هدر رفت ۴۰ درصدی آب می‌شود هم از دیگر مباحثی بود که عنوان شد.

وی افزود: در این جلسه در خصوص وضعیت نامطلوب راه‌های روستایی و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری با توجه به کمبود آب ناشی از خشکسالی‌های چندین ساله نیز بحث شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به موضوع حاشیه نشینی و مشکلات مناطق حاشیه شهر بیرجند، خاطرنشان کرد: ورود قرارگاه به این موضوع و رفع نیازهای محلات حاشیه شهر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر درخواست‌های مطرح شده در این دیدار بود.

قناعت تصریح کرد: ضرورت ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های استان در زمینه تولید زرشک، زعفران و عناب و با سرمایه گذاری قرارگاه، از پیشنهادهای ما بود که مورد موافقت واقع شد.

وی متذکر شد: برای تحقق این موضوع، مقرر شد ۵ طرح اصلی با قید ضرورت اجرا، ظرفیت‌های موجود، جامعه هدف، نتایج و پیامدهای اجرای طرح‌ها و… توسط استان نوشته و ارائه شود تا جهت پیگیری و اجرا در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی؛ بنا به تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، مقرر شد کلیه نیازهای استان در حوزه روستایی احصا شده تا در نشست هفته آینده با دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تصمیم‌گیری و عملیاتی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =