کد خبر: 31144
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
گندم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۵۱ هزار و ۱۹۳ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مجید بهادری با بیان اینکه خبر در جمع خبرنگاران گفت: ۹۱ میلیارد تومان بابت بهای این محصول به کشاورزان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۸.۷ درصد معادل ۵۰ هزار و ۳۴۴ تن گندم را کارخانجات و سیلوهای سطح استان خریداری کردند، ادامه داد: ۵۸۰ تن گندم از سوی تعاون روستایی خریداری شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: میزان خرید این محصول در مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

بهادری خاطرنشان کرد: ۳۴ درصد معادل ۱۷ هزار و ۳۷۰ تن از محصول خریداری شده مربوط به شهرستان بهشهر، ۳۱ درصد معادل ۱۵ هزار و ۷۵۰ تن مربوط به شهرستان گلوگاه و ۱۳ درصد معادل ۶۵۸۰ تن مربوط به شهرستان میاندورود بوده است که به ترتیب بیشترین میزان خرید را در استان به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه امسال ۵۵ هزار هکتار مزارع استان به کشت گندم اختصاص پیدا کرد، اضافه کرد: ۳۰ مرکز خرید در استان فعال است تا این محصول را با قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =