کد خبر: 31138
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
رفاه

حدود 26 میلیون نفر در کشور در این موضوع دچار مشکل هستند و این آمار نسبت به 10 سال پیش 8 میلیون بیشتر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت معیشتی و برخی از آمار و ارقام، گفت: اگر فقر را به این معنا در نظر بگیریم که خانواری حداقل های خوار و بار که سازمان بهداشت جهانی مشخص کرده به علاوه سایر هزینه های زندگی نداشته باشد، بنابراین حدود 26 میلیون نفر در کشور در این موضوع دچار مشکل هستند و این آمار نسبت به 10 سال پیش 8 میلیون بیشتر شده است.

هادی موسوی نیک صبح امروز 30 خردادماه در جلسه مبارزه با فقر مطلق با بیان این مطلب که اکنون مشکلات در حوزه معیشت پررنگ شده است، عنوان کرد: از این 26 میلیون نفر حدود یک میلیون نفر افرادی هستند که اگر همه درآمد خود را فقط صرف تغذیه کنند باز دچار مشکل هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون نفر در کشور داریم که در تامین معاش و سرپناه مشکل دارند، تصریح کرد: هدف پروژه مبارزه با فقر مطلق این جمعیت یک میلیون نفر است و به دنبال این هستیم که با اجرای این طرح کسی دیگر در کشور مشکل تامین حداقل مواد غذایی و سرپناه نداشته باشد.

مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دغدغه و اولویت رییس جمهور رفع فقر مطلق است و به صورت هفتگی این موضوع را از وزارت رفاه پیگیری می کنند.

موسوی نیک نقش فرماندارها در اجرای این طرح را کلیدی دانست و افزود: زیرا بخش مهمی از جمعیت هدف، ساکن در روستاها هستند.

وی مطرح کرد: اتباع خارجی و افراد فاقد هویت می توانند در این سامانه ثبت نام کنند اما تاکنون اطلاعاتی در این زمینه در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق بارگذاری نشده است و استانداران برای این افراد کد 10 رقمی تعریف کنند تا در سامانه ثبت نام شوند.

مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید خود از گرمخانه های استان کرمان اظهار کرد: گرمخانه ها استان کرمان دارای شرایط مطلوبی ندارند شایان ذکر است از گرمخانه ها افراد فاقد سرپناه و در تغذیه مشکل دارند، استفاده می کنند.

وی ادامه داد: چیزهای زشت و زیبا در گرمخانه ها دیده می شد که زیباترین آن فعالیت انجمن سلامت بانوان بود و خانم های مراجعه کننده به گرم خانه ها را ترک و سپس به کار مشغول می کند که این کار قابل تقدیر است.

موسوی نیک با بیان این مطلب که زنجیره را کامل ببینیم، تصریح کرد: پیش بینی لازم برای ارتقای سلامت جمعیت مشمول این طرح با تعریف مراکز درمانی ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: افراد مشمول باید در مرز گرسنگی باشد و عضو نهاد حمایتی نباشند و وضع شان بهتر از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشد ضمن آنکه درآمد این افراد منهای یارانه بیشتر از 500 هزار تومان نباشد.

مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: بیش از 50 درصد افراد ثبت شده در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق، مشمول هستند.

وی با تاکید برآنکه این طرح آینده رفاهی کشور است، در ادامه اظهار کرد: کمیته امداد فرایند رسیدگی را تکمیل می کند و این افراد متناسب مورد حمایت تغذیه ای یا وارد فاز توانمندسازی می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =