کد خبر: 31131
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
آذربایجان

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اختلاف ۵۰ ساله اهالی ۲ روستای «تیمورآباد» و «کندال» در شهرستان شوط با ورود دستگاه قضایی و ریش سفیدان به سازش ختم شد.

به گزارش روستانیوز، ناصر عتباتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی اختلاف چندین ساله اهالی این ۲ روستا بر سر آب زراعی، رئیس دادگستری شوط به همراه امام جمعه و اعضای شورای تامین، ریش سفیدان، معتمدین و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران هر ۲ روستا در بین اهالی این روستاها حاضر شدند.

وی ادامه داد: در نهایت میانجیگری این افراد، منجر به مصالحه و سازش گردیده و با تنظیم تفاهم نامه‌ای پایان اختلاف ۵۰ ساله این ۲ روستا رقم زده شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در پی این سازش نه تنها انس و الفت و برادری بین اهالی این روستاها محکم تر شد بلکه پرونده های متعدد حقوقی و کیفری که در این خصوص مطرح شده بود با سازش مختومه می‌شوند.

عتباتی، با تاکید بر استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها برای ایجاد صلح و سازش گفت: در کنار این امر باید در جهت سوق دادن مردم و فرهنگ سازی صلح و سازش در جامعه با اقدامات فرهنگی استفاده کرد.

این چندمین مورد از سازش بین خانواده ها، روستاییان و طایفه های مختلف در سال جاری در آذربایجان غربی است که با تلاش مسوولان دستگاه قضایی و وساطت معتمدان صورت می پذیرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =