کد خبر: 31124
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
صندوق بیمه کشاورزی

مدیر امور مالی و سرمایه گذاری صندوق بیمه کشاورزی گفت: در کل کشور بیش از ۱۰۰ محصول کشاورزی تحت پوشش بیمه است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی امرایی مدیر امور مالی و سرمایه گذاری صندوق بیمه کشاورزی درباره صندوق بیمه کشاوزی گفت: صندوق بیمه کشاورزی به منظور حمایت از کشاورزان و دامدارانی که در اثر حوادث غیرقابل پیش بینی دچار خسارت می‌شوند، ایجاد شده و هدف این صندوق مدیریت ریسک در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه ریسک در بخش کشاورزی بسیار بالاست یعنی در کشور ممکنه در یک شب سرمازدگی بزرگ رخ دهد و بخش زیادی از محصولات کشاورزی را دچار غرامت کند، گفت: هدف مهم و اساسی که صندوق بیمه دنبال می‌کند، حمایت از کشاورز و امنیت غذایی کشور است.

امرایی افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۶۳ به این نتیجه رسیدند که صندوقی را ایجاد کنند که این صندوق هدفش حمایت از کشاورزانی هست که در این بخش دچار خسارت می‌شوند و برای این کار حتی حق بیمه‌ای که از کشاورزان هم دریافت می‌کند دولت به او یارانه می‌دهد یعنی میانگین آن حق بیمه‌ای که ما از کشاورز دریافت می‌کنیم ۳۰ درصدش را خود کشاورز پرداخت می‌کند و مابقی را دولت از محل یارانه هایش تامین می‌کند.

وی گفت: ما در سطح کشور یک سری شرکت‌های کارگزاری داریم، کشاورزان با مراجعه به این شرکت‌ها و بیمه نامه‌های متنوعی که وجود دارد در بخش‌های مختلف چه در بخش زراعت و چه در بخش دام و یا باغات و یا آبزیان و طیور خریداری و محصولات خود را در مقابل حوادث بیمه کنند.

امرایی درباره دریافتی‌های بیمه هم گفت: یک بخشی از آن که سهم دولت است، از کشاورز دریافت نمی‌کنیم، اما کشاورزان با پرداخت ۳۰ درصدی سهم خود، همان روز اول بیمه نامه را دریافت می‌کنند. دیگر صندوق بیمه است که باید مطالبه اش را از دولت بگیرد که در بودجه‌های سالانه بیمه این مبلغ پیش بینی شده و ما متعهد هستیم به کشاورز که غرامت و خسارتی که به او وارد می‌شود؛ پرداخت کنیم.

وی افزود: شروع محصولات بیمه کشاورزی در کشور در سال ۱۳۶۳ ابتدا با دو محصول پنبه و چغندر قند در دو استان خراسان و گلستان بود، اما اکنون بیمه خیلی گسترده‌تر شده و بیش از ۱۰۰ محصول تحت پوشش بیمه کشاورزی است. حدود سه میلیون و ۴۴۰ هزار هکتار زمین زراعی، ۳۷۸ هکتار باغات، ۱۳ میلیون و ۵۵۰ راس در امور دام، یک میلیارد قطعه طیور و دو میلیون کشاورز از خدمات صندوق بیمه کشاورزی بهره‌مند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =