کد خبر: 31084
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
ورزش

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گنبدکاووس با اعلام استقبال فراوان از مرحله شهرستانی مسابقات مینی فوتبال جام پرچم گفت: ۲۱۸ تیم زنان و مردان برای حضور در این مسابقات نام‌نویسی کردند که در اتفاقی نادر، ۷۵ تیم متعلق به روستای آق‌آباد با حدود هفت هزار نفر جمعیت است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم ملاتش اظهارداشت: مسابقات جام پرچم در مرحله نخست به صورت متمرکز شهرستانی برگزار می‌شود و در نهایت تیم‌ قهرمان به مرحله استانی و کشوری راه خواهد یافت.

وی نام نویسی در مسابقات جام پرچم را رایگان اعلام کرد و افزود: نظر به مصوبه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان مبنی بر پایین آمدن هزینه‌های شرکت در مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر سراسر کشور، مقرر شد فدراسیون پزشکی پس از تصویب در هیات رییسه طبق ابلاغ رسمی مبلغ بیمه روستایی (۳۰۰ هزار ریال) ویژه "جام پرچم" را ۵۰ درصد کاهش دهد.

وی بیان کرد: گنبدکاووس بیش از چهار هزار ورزشکار سازماندهی شده در رشته‌های ورزشی روستایی و بازی‌های بومی محلی دارد که با استفاده از زمین‌های خاکی در مناطق مختلف و ۱۶ خانه ورزش روستایی همواره در حال انجام تمرین و برگزاری مسابقات هستند.

۷۵ تیم از یک روستا در مسابقات جام پرچم گنبد نام‌نویسی کردند

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گنبدکاووس اظهارداشت: فوتوالی و کشتی گورش از جمله انجمن‌های فعال این شهرستان هستند و ورزشکاران گنبدی عنوان‌دار مسابقات آسیایی و جهانی، هشت کرسی در تیم‌ملی این ۲ رشته دارند.

ملاتش افزود: علاوه بر آن، هفت سنگ رشته پرطرفدار میان بانوان ورزشکاران گنبدی به ویژه در مناطق روستایی است و این شهرستان سابقه برگزاری نخستین دوره لیگ هفت سنگ دختران جرجان زمین با حضور ورزشکاران شمال کشور را دارد و به‌زودی دومین دوره این مسابقات هم برگزار خواهد شد.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد که در قالب ۳۸ هیأت ورزشی مشغول فعالیت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =