کد خبر: 30999
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تحول روستایی با محوریت یک هزار و ۱۱۳ روستا در خراسان رضوی برای توسعه روستاهای این استان در حال تهیه است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: در طرح تحول روستایی، مشکلات زیرساختی روستاها اعم از جاده دسترسی، آب و گاز برطرف می‌شود، بویژه اینکه همه روستاهای استان باید لوله کشی گاز داشته باشند

وی خاطر نشان کرد: در این راستا طرح هادی همه روستاهای مشمول تحول روستایی بر اساس خواسته روستاییان بازنگری می‌شود.

وی بیان کرد: راهبردها و برنامه استان خراسان رضوی در همه بخشهای اقتصادی مشخص شده است و باری به هر جهت حرکت نمی‌کنیم، مساله و مقیاس مشکلات زیرساختها نیز در همه نقاط استان برای ما کاملا مشخص است و در لایه استانی در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنیم با برنامه مشخص حرکت کنیم.

استاندار خراسان رضوی مشکل برق را یک مساله کشوری دانست و گفت: سهم این استان از صرفه‌جویی در مصرف برق بیش از هزار  مگاوات است که علاوه بر تحقق آن، ساخت سه نیروگاه جدید سبزوار، تربت حیدریه و فردوسی مشهد نیز مراحل پایانی کار خود را طی می‌کند.

نظری در مورد مساله تامین آب در خراسان رضوی افزود: نیاز صنعت استان به آب ۱۳۰ میلیون مترمکعب در سال بوده و سیاست ما تامین آب مورد نیاز صنعت فولاد استان در منطقه سنگان است که در این راستا از پساب شهری برای تامین آب بهره خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: در مجموع ما در خراسان رضوی وضعیت محور و مساله محور حرکت می کنیم، منابع و رویکرد ما در سه سال آینده کاملا مشخص شده و 2 یا سه پروژه ویژه نیز در دستور کار داریم.

استاندار خراسان رضوی مساله اورژانسی استان را تامین معیشت مردم دانست و افزود: با این حال از بخشهای دیگر استان بویژه فرهنگی و اجتماعی غافل نمی‌مانیم و برای آنها نیز برنامه داریم.

نظری اظهار داشت: سیاست ما توانمندسازی شهرداریها بویژه در شهرهای کوچک است و آماده انجام هر کاری در استان در جهت تسهیل و تسریع این موضوع هستیم.

استاندار خراسان رضوی سازمان همیاری شهرداریها را یک ظرفیت بالقوه برای استان ذکر و بیان کرد: اگر بتوانیم این سازمان را سالم، کارآمد، قوی و گسترده کنیم، پشتوانه مالی و بازوی اجرایی و عملیاتی برای همه اعضای شوراهای شهر و استان و شهرداریها خواهد بود.

وی نحوه تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت را براساس موضوع پروژه ها و طرحها در هر شهرستان خراسان رضوی دانست و گفت: در ارتباط با بودجه استانی نیز سهم هر شهرستان مشخص شده و براساس همان تخصیص و هزینه می‌شود.

نظری با اشاره به وجود ۴۰ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی خراسان رضوی اظهار داشت: رفع این نقاط حادثه خیز و اتمام پروژه های محورهای ارتباطی خواف، زاوه و سرخس در اولویت است و امسال همه جاده های استان از روکش آسفالت جدید برخوردار می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =