کد خبر: 30967
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
  • خبرنگار: نرگس آذرپیوند
  • چاپ
ماشین آلات

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش سقف اعتبار واردات ماشین آلات بخش تولید برای دارندگان جواز تأسیس صنعتی موافقت کرد.

به گزارش روستانیوز، امیررضا رجبی اظهار کرد: موافقت وزارت صنعت با افزایش سقف اعتبار واردات ماشین آلات مشروط به تأیید کارشناسی خراسان رضوی است.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: سقف اعتبار برای واردات ماشین آلات مربوط به طرح‌های دارای جواز تأسیس و سرمایه گذاری‌های جدید ۵۰۰ هزار دلار تعیین شده بود، اما از آنجا که سرمایه گذاری‌ها نیاز به تأمین ماشین‌آلات با ارزش بیش از ۵۰۰ هزار دلار داشتند، تولیدکنندگان در این بخش با مشکل مواجه می‌شدند و فرآیند تبدیل جواز تأسیس به پروانه بهره‌برداری متوقف می‌شد.

وی افزود: این مشکل توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی شناسایی و به وزارت صمت منعکس شد، که با موافقت انجام گرفته، سقف اعتبار واردات ماشین آلات تولید برای تولیدکنندگانی که دارای جواز تأسیس از وزارت صنعت معدن و تجارت هستند، به میزان ثبت سفارش ماشین‌آلات و تجهیزات خط تولید و بنا به تشخیص رئیس این سازمان افزایش می‌یابد.

رجبی اظهار کرد: این افزایش اعتبار صرفاً برای ثبت سفارش و واردات ماشین آلات و تجهیزات است و شامل دیگر اقلام نیست به همین سبب سازمان صنعت معدن و تجارت استان موظف به کنترل و نظارت بر این ثبت سفارش‌ها است.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی افزود: واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری برای واردات ماشین الات و اقلام مورد نیاز تولید هیچ محدودیتی ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =