بیمه

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۴۰ هزار نفر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی،کشاورزان،روستاییان و عشایر استان هستند گفت: از این تعداد ۵ هزار نفر مستمری ماهانه دریافت می کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، سیروس محمودیان در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه ۱۴۰ هزار نفر عضو صندوق استان هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۲۰ هزار نفر عضو صندوق شدند و در ۳ ماهه سال جاری ۴۵۰۰ نفر به عضویت صندوق در آمدند. 

وی تصریح کرد:  ۹۵ کارگزاری فعال در استان وجود دارد که در بیشتر روستاهای استان با مراجعه به درب منازل خدمات بیمه ای ارایه می دهند.

محمودیان بابیان اینکه ضریب پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر  استان در رتبه ۲۰ کشوری است گفت: برای ارتقا بخشی جایگاه بیمه باید در صدد آگاهی بخشی به مردم تلاش کرده و از ظرفیت رسانه ها برای آگاهی بخشی استفاده کنیم.

وی افزود: تمامی افراد فاقد بیمه اجتماعی از قبیل قالیبافان،کارگران فصلی،هنرمنذان صنایع دستی و خبرنگاران می توانند به عضویت صندوق در آمده و از مزایای آن استفاده کنند

وی بابیان اینکه این صندوق حمایتی و دولتی است،افزود: این صندوق بیمه ای ارزانترین و افتصادی ترین بیمه کشوری است که دارای مزایای مستمری، از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است.  

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان با بیان اینکه افراد از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی میتوانند تحت پوشش صندوق قرار گیرند گفت:خبرنگاران فاقد پوشش بیمه ای نیز می‌توانند با مراجعه به صندوق از مزایای آن بهره مند شوند.

محمودیان گفت: مهاباد،بوکان،چایپاره،خوی بیشترین ضریب پوشش و سیلوانا ارومیه کمترین ضریب را دارد.

به گفته محمودیان یکی از مزیت های بیمه صندوق انتقال سابقه بیمه به سایر بیمه ها است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان ادامه داد : طی سال گذشته ۲۰ هزار نفر عضو صندوق شده اند که این رقم  در سه ماهه گذشته  ۴۵۰۰ نفر بوده است.

وی در خاتمه به افزایش ۶۰ درصدی ارتقای سطح درآمد سالیانه بیمه این صندوق اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم از امسال سطح درآمد سالیانه صندوق را به ازای هر نفر  از یک میلیون و صد هزار تومان به یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان افزایش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =