کد خبر: 30885
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
اینترنت

در راستای کاهش شکاف دیجیتالی میان شهر و روستا، هزار و ۴۲۰ خانوار ساکن روستاهای کردستان به اینترنت پرسرعت نسل چهار متصل شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، از اتصال بیش از هزار و ۴۲۰ خانوار روستایی در استان به اینترنت پرسرعت G۴  خبر داد.

آرام حیدری گفت: با حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح (USO)، روستا‌های امیر آباد قلعه لان، جامه شوران، تازه آباد جامه شوران، کبود خانی علیا از توابع شهرستان قروه، گویزله، کانی بند، و کوخ مامو از توابع شهرستان بانه به اینترنت پر سرعت نسل چهارم سراسری متصل شده اند.
حیدری افزود: همچنین روستا‌های چاپان علیا، خانقاه شیخ، سنته، دره پنبه دان و کمنتو از توابع شهرستان سقز، سمان، قصیریان و هوانله از توابع شهرستان سنندج، گزگزاره علیا و رامل از توابع شهرستان دهگلان و نوین از توابع شهرستان سروآباد به اینترنت پرسرعت ۴G متصل شدند.
وی با اشاره به کاهش شکاف دیجیتالی میان شهر‌ها و روستا‌های این استان، افزود: با ایجاد ارتقای تجهیزات مخابراتی روی ۹ سایت، ۱۸ روستای دیگر استان کردستان با جمعیتی بیش از چهار هزار و ۷۴۰ نفر، تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل چهارم قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =