کد خبر: 30867
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
اسماعیل قادری فر

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از راه‌اندازی شورای فناوری در تعاون روستایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد.

به گزارش  روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اسماعیل قادری فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در «همایش ملی نقش تشکل‌های بخش کشاورزی و صنعت غذایی در گام دوم انقلاب»، گفت: مقام معظم رهبری در بند‌های ۱۹ گانه بیانیه گام دوم انقلاب از اهمیت به‌کارگیری علم، فناوری و نوآوری یادکرده‌اند؛ ما نیز در سازمان تعاون روستایی باهدف رسوخ نوآوری در حوزه کشاورزی و به‌عنوان مصرف‌کننده، تولیدکننده و استفاده‌کننده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و ظرفیت‌های عمده‌ای که در بخش کشاورزی وجود دارد به دنبال رسوخ نوآوری در حوزه کشاورزی هستیم.

قادری فر افزود: نوآوری در کشاورزی، صنعتی شدن کشاورزی و ارتقاء بهره‌وری با حمایت بخش خصوصی و پشتیبانی بخش دولتی امکان‌پذیر است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به اینکه امنیت غذایی از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به‌عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نام‌گذاری کرده‌اند و خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی در تمام برنامه‌ها و راهبرد‌های خود این اصل مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا اقداماتی ازجمله گفتگو با تشکل‌ها، بازدید از نمایشگاه فناوری‌های خوراک دام، طیور و آبزیان و افتتاح اولین پارک علم و فناوری حوزه کشاورزی که به همت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، انجام شده است.

قادری فر در پایان با اشاره به فعالیت‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و ثابت‌قدم بودن این سازمان در گفتگو با تشکل‌ها، از راه‌اندازی شورای فناوری در جهت استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها خبر داد و گفت: تلاش بخش خصوصی و دولتی باید به نحوی باشد که بتوانیم سهم اقتصاد کشاورزی را در تولید ناخالص ملی از وضعیت فعلی به ارتقاء برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =