مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

سرپرست صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان گفت: این صندوق وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هم اکنون در استان ۸۶ هزار نفر تحت پوشش این نهاد بیمه‌ای هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا عسگریان روز یکشنبه در حاشیه دیدار با فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق حدود سه هزار و ۷۵۰ نفر بازنشسته دارد، که شامل مستمری بگیر بازنشسته، فوتی ها و از کار افتادگی ها است.

وی افزود: جامعه هدف ما برای عشایر و روستاییانی است  که هم ساکن روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، این صندوق در هشت سطح درآمدی که بیمه شده برای خود تعریف می‌کند؛ پنج درصد حق بیمه پرداخت و ۲ برابر آن را دولت واریز می کند.

عسگریان بیان کرد: پایین‌ترین سطح درآمدی‌ که برای این افراد در نظر گرفته شده ماهیانه ۵۰ هزارتومان است، که سالی ۶۰۰ هزار تومان می شود، بالاترین سطح درآمدی تعریف شده ماهیانه ۱۳۳ هزار تومان است.

وی افزود: این مبلغ را متقاضی می تواند یا بصورت سالانه یا در چهار قسط سه ماهه، ۶ ماهه و یکساله پرداخت کند، نکته قابل توجه این است که فرد از مبلغ پرداخت شده پنج درصد  از سهم خود بیمه شده که دولت ۲ برابر آن را پرداخت می کند.

سرپرست صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان لرستان یادآور شد: سیاست های صندوق  قطع زنجیره فرق بین نسلی ، زمینه‌ساز افزایش امید به زندگی و احساس تعلق خاطر بیشتر به محیط زندگی و استقلال روستاییان و عشایر ایران شود، صندوق به منظور تحقق این اهداف، خدمات خود را به گونه ای گسترش می‌دهد که چتری بیمه‌ای هرساله بخش بزرگی از جامعه هدف را زیر پوشش خدمات صندوق قرار دهد.

عسگریان بیان کرد: ما باور داریم کشاورزان روستاییان و عشایر ایران بی‌شک قهرمانان ایران زمین هستند، این افراد نجات دهندگان میراث تاریخی و فرهنگی و پرچمداران توسعه پایدار این سرزمین بوده اند و خواهند بود، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خود را نهادی  اجتماعی برای ارزش نهادن به جایگاه این دلاور مردان می دانند.

وی افزود: این صندوق در چارچوب عمل به مسوولیت های قانونی خود می کوشد به منظور بسط عدالت اجتماعی و جلوگیری از گسترش فقر خدمات بیمه اجتماعی را بگونه ای گسترش دهد که منجر به افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق شود.

سرپرست صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان لرستان افزود: حالا با این نگاه، صندوق خود را نهادی صرفاا اقتصادی و بالادستی بلکه نهاد اجتماعی فرض می کند که در کنار مسوولیت های قانونی خود در حد توان برای رفع مشکلات جامعه هدف تلاش می‌کنند تا آنان برای زندگیشان  امید بیشتری داشته باشند.

عسگریان گفت: تمایز بین بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان با بیمه های دیگر  این است که  با دید تجارتی به موضوع نگاه نمی شود و مزیت دیگر آن پایین بودن پرداختی حق بیمه و سن بیمه شده است که با پرداخت ۱۵ پرداخت حق بیمه و سن  ۶۵ سال بازنشسته می شوند.

وی افزود: هدف صندوق بیمه  اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر زیر چتر پوشش قرار دادن جامعه هدف خود و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است، بیمه روستاییان یک صندوق اختیاری است و فرد خودش را با هر عنوان شغلی که بخواهد میتواند بیمه کند.
سرپرست صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان لرستان در خصوص طریقه ثبت نام در این صندوق گفت: افراد واجد شرایط با مراجعه به تمام کارگزاری‌ها در سراسر استان به ساده ترین شکل ممکن میتوانند خود را بیمه کنند، سیاست و تبیین صندوق برای اینکه روستاییان، عشایر، کشاورزان بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهد محدودیت را برداشته و به دنبال رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سیاست های ابلاغی ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =