کد خبر: 30785
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰
استاندار فارس

استاندار فارس حضور پزشکان متخصص در نقاط روستایی و صعب العبور استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با استفاده از صندوق مسئولیت اجتماعی، حضور پژشکان متخصص در شهرستان ها و مناطق محروم تقویت خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد هادی ایمانیه در آیین گرامیداشت روز استاد و آموزش و در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: اساتید نقش مهمی در پرورش نیروهای جوان و آینده دار کشور دارند. 

ایمانیه در مراسم گرامیداشت روز استاد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اداره استان فارس به شکل علمی همواره مدنظر بوده است، بر هم افزایی هرچه بیشتر بین دانشگاه های سطح استان و استفاده از ظرفیت ها، تجهیزات و ... تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در فارس از حمایت استانداری و مجموعه ادارات دولتی از تولیدات دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد و اظهار داشت: از پژوهش هایی که در راستای رفع مشکلات جامعه باشد حمایت خواهیم کرد. 

استاندار فارس با اشاره به احداث شهرک دارویی ۳۰۰ هکتاری  در کنار آزادراه شیراز به اصفهان، خواستار همکاری اساتید دانشگاه در این زمینه شد و گفت: شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید محصولات سلامت محور و دارو با واگذاری تسهیلات بانکی حمایت خواهند شد.

دکتر ایمانیه حمایت خود را از هرگونه فعالیت تولیدی نوآورانه و دانش بنیان اساتید دانشگاه ها اعلام کرد و گفت:  سعی خواهیم کرد در استان فارس یک درصد کل بودجه ها به پژوهش های کاربردی حلال مشکلات مردم اختصاص یابد. 

نماینده عالی دولت در فارس ضمن تشکر از زحمات اساتید و کارکنان مجموعه علوم پزشکی استان افزود: طبق آمارهای سازمان جهانی بهداشت، ۲۵درصد از تامین سلامت مردم بر عهده مجموعه وزارت بهداشت و ۷۵ درصد آن بر عهده مردم و دیگر سازمان ها می باشد.

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد مرگ و میر در استان به بیماری های غیرواگیردار مانند دیابت، قلب و عروق، حوادث و سوانح، فشارخون اختصاص دارد؛ بنابراین  در راستای کاهش مرگ و میر و حفظ سلامتی مردم، تمامی سازمان ها و ادارات باید با مجموعه سلامت استان همکاری داشته باشند تا  به الگویی مناسب در کشور تبدیل شود. 

این مقام عالی استان فارس، ساخت و تجهیز بیمارستان در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و گفت: در حوزه سلامت و درمان هموطنان و همچنین ساخت بیمارستان، تحول جدی پس از دوران انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه اخیرا جنوب و شرق شهر شیراز در ساخت بیمارستان مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: بیمارستان فاطمه الزهرا (س) میانرود شیراز در حال تجهیز کارگاه بوده و بیمارستان  محمد رسول الله(ص) نیز به زودی تجهیز کارگاه خواهد شد.

استاندار فارس حضور پزشکان متخصص در نقاط روستایی و صعب العبور استان را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: با استفاده از صندوق مسئولیت اجتماعی، حضور پزشکان متخصص در شهرستان ها و مناطق محروم تقویت خواهد شد.

استفاده از ظرفیت طرح جهش ملی مسکن برای اساتید و کارکنان بدون خانه دانشگاه ها، ظرفیت ها و چالش های حوزه سلامت و درمان در استان و  آموزش از دیگر موضوعات مطرح شده توسط استاندار فارس بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =