کد خبر: 30776
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۶
گازرسانی

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی روستاهای استان اردبیل از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مجید چگینی شامگاه جمعه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: با گازرسانی به تمام شهرها و روستاهای استان اردبیل، این استان جزو اولین استان‌های کشور خواهد بود که به شکل سبز در می‌آید.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری گازرسانی به ۶۰ روستا انجام شده و مجوز گازرسانی به ۶۰ روستا نیز صادر شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی گازرسانی به ۶۰ روستا در سال‌جاری آغاز می‌شود تا ما در اواسط سال آینده شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های توسعه‌ای باشیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز ضریب نفوذ گاز را در روستاهای استان اردبیل بالاتر از میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به ۱۲۰ روستای هدف در سال‌جاری و سال آینده در مجموع ضریب نفوذ گازرسانی در روستاها به ۹۹ درصد خواهد رسید.

چگینی افزود: امیدواریم با پوشش کامل روستاهای سردسیر استان در بهره‌مندی از نعمت گاز بتوانیم رضایت مردم را فراهم کنیم.

وی در مورد اجرای خط جدید انتقال گاز به استان نیز خاطرنشان کرد: از محل لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز در شمال کشور، قرار شده خط لوله جداگانه‌ای به استان اردبیل کار شود تا با خط لوله ۲۴ اینچ گاز به گرمی و گلخانه‌های شمال استان اردبیل انتقال داده شود.

چگینی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۷۳ کیلومتر مسیر گازرسانی در ۱۸ ماه اجرایی خواهد شد تا مشکل واحدهای تولید محصولات گلخانه‌ای در شمال استان از بابت تأمین گاز برطرف شود.

وی بیان کرد: خط انتقال جدید از زنجان نیز در حال بررسی است که شرکت گاز در این زمینه اعلام نظر نهایی را خواهد کرد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز در مورد اجرای خط انتقال گاز در قالب لوله اتیلن در آذربایجان شرقی گفت: این خط برای تأمین خوراک پتروشیمی طراحی شده و در این زمینه بررسی طرح انتقال به استان اردبیل به انجام می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =