کد خبر: 30695
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هفته جهاد کشاورزی ۱۰۹ پروژه در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود که برای این پروژه‌ها ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر،  مهدی جعفری پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه مجموعه جهاد کشاورزی پرکارترین روزهای خود را طی می‌کند، اظهارکرد: در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۹ پروژه در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود که برای این پروژه‌ها ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها ۸۰ هزار و ۳۲۰ نفر است که منجر به ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت شغل برای سه هزار و ۴۸ نفر و اشتغال غیر مستقیم برای هزار و ۵۸ نفر خواهد شد.

۷۵ پروژه افتتاحی در حوزه آب و خاک

جعفری ادامه‌داد: پروژه‌های حوزه آب و خاک با ۷۵ پروژه، حوزه باغبانی با ۱۲ پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری با ۹ پروژه، حوزه دام با سه پروژه و دامپزشکی با دو پروژه بیشترین پروژه‌های افتتاحی را در هفته جهاد کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: سرایان با ۲۵ پروژه، زیرکوه با ۱۴ پروژه، سربیشه و نهبندان با ۱۱ پروژه بیشترین پروژه از بین پروژه‌های هفته جهاد کشاورزی سال جاری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان‌کرد: یا اشاره به اینکه افتتاح روستا بازارها یکی از برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است، بیان‌کرد: این روستا بازارها با هدف رونق کسب و کار در روستاهای خراسان‌جنوبی و رسیدن محصولات تولیدی روستائیان به صورت مستقیم به دست مردم در ۱۱ نقطه از خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

توزیع ۵۸۶ تن شکر خانوار

جعفری گفت: در حوزه تنظیم بازار هزار تن برنج، ۹۸۶ تن شکر شامل ۵۸۶ تن شکر خانوار و ۴۰۰ تن شکر صنف و صنعت و ۴۴ تن گوشت گوَساله در خراسان‌جنوبی در حال جذب و توزیع است و خوشبختانه از نظر تأمین روغن در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

وی پیرامون موضوع زنجیره هاب شتر در خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: این موضوع توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال تکمیل شدن است و بخش‌هایی از آن به جاهای خوبی رسیده و محصولات آن وارد بازار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به مسئله‌ای که برای شیر خشک یکی از کارخانه‌های این زنجیره رخ داده است، ادامه‌داد: این موضوع تعزیراتی است و ما نمی‌توانیم در این زمینه اظهار نظر کنیم ولی برای همان مجموعه در دیدار با استاندار دو میلیارد درخواست اعتبار داشتیم و مخالف تعطیل شدن این زنجیره و مجموعه هستیم.

حذف بروکراسی اداری برای سرمایه گذاران حوزه کشاورزی

جعفری افزود: هر کس بخواهد در حوزه کشاورزی به ویژه در زمینه صنایع تکمیلی و تبدیلی سرمایه‌گذاری کند، بروکراسی اداری را برای او حذف می‌کنیم.

وی گفت: یکی از برنامه‌هایی که ستاد اجرایی در حوزه کشاورزی خراسان‌جنوبی پیگیری می‌کند کارخانه فرآوری زرشک با اعتباری نزدیک ۸۰۰ میلیارد تومان است که طرح آن را جهاد کشاورزی به صورت کامل و به روز نوشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با اشاره به تولید محصول شربت زرشک بر پایه عسل یادآور شد: استقبال خوبی از این محصول شده است که در خارج استان تولید اصلی آن صورت گرفته و تجاری سازی آن در خود استان و شهرک صنعتی ما انجام می‌شود.

کمک‌های بلاعوض برای رونق بخشی به سیستم‌های آبیاری نوین

جعفری افزود: در سال ۱۴۰۰ به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار مبلغ ۴۰ میلیون تومان و به ازای هر هکتار آبیاری کم فشار نیز مبلغ ۱۵ میلیون تومان بلاعوض از طریق صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی داده می‌شود که در واقع ۸۵ درصد را دولت و ۱۵ درصد را خودیاری مردم

وی گفت: در همین حوزه سیستم‌های آبیاری نوین از ابتدای سال تاکنون ۶۱۱ هکتار را اجرا و ۱۱ هزار و ۸۹۵ هکتار نیز در دست اجرا داریم و رتبه اول کشور را نیز در این زمینه کسب کرده‌ایم که جای تقدیر و تشکر از همکاران حوزه آب و خاک دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =