کد خبر: 30682
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
بانک کشاورزی

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان از حمایت تمام‌قد بانک کشاورزی از کشاورزان و دامداران این استان بعد از حذف اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: از زمان اجرایی شدن این طرح تا کنون، بانک کشاورزی حتی در روزهای تعطیل نیز به ارائه خدمت به کشاورزان، دامداران، باغداران و زارعان و فعالان مرتبط با این بخش پرداخته است.

به گزارش روستانیوز، علی کیومرثی در گفت‌وگو با ایسنا در آستانه هشتاد و نهمین سالروز تاسیس بانک کشاورزی به عنوان تنها بانک تخصصی دولتی در حوزه کشاورزی اظهار کرد: بانک کشاورزی با حمایت همه‌جانبه از دامداران و کشاورزان و ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به آنها اجازه نمی‌دهد که هیچ دامدار و کشاورزی در استان دچار مشکل شود.

وی از ارائه تسهیلات بدون سقف پرداختی به کشاورزان و دامداران خبر داد و افزود: نرخ تسهیلات این بخش که به دنبال اجرای طرح اصلاح نظام یارانه و مردمی‌سازی یارانه در دولت انقلابی سیزدهم صورت گرفته برای واحدهای خرد، ۱۰ درصد، برای واحدهای متوسط ۱۲ و برای واحدهای بزرگ ۱۵ درصد اعلام شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان از اعطای تسهیلات سرمایه درگردش به کشاورزان، دامداران، مرغدارن، پرورش‌دهندگان شترمرغ و آبزیان و...خبر داد و تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ۹ و هفت ماهه پرداخت می شود و هیچ محدودیتی در پرداخت تسهیلات به واجدین شرایط نداریم.

کیومرثی از حذف ارز ترجیحی از نهاده های بخش کشاورزی به عنوان یک طرح بسیار خوب و آینده‌نگرانه نام برد و گفت: این طرح در راستای مردمی سازی یارانه ها و توزیع عادلانه آن در دولت سیزدهم صورت گرفته و بانک کشاورزی نیز از آن حمایت جدی می‌کند.

وی با بیان اینکه از آغاز طرح تاکنون در حال پرداخت تسهیلات این بخش به کشاورزان و دامداران هستیم ادامه داد: به منظور رفاه حال کشاورزان و فعالان بخش های مرتبط با کشاورزی از زمان اجرایی شدن این طرح، اراده خدمت در شعبات سراسر استان به همه روزهای هفته و حتی در ایام تعطیل نیز تسری دادیم تا حداکثر همکاری را با قشر زحمتکش کشاورز و دامدار داشته باشیم.

فعالیت  ۱۷ شعبه بانک در روستاهای استان سمنان

وی اضافه کرد: تمامی واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی از واحدهای خرد روستایی و عشایری تا دامداران، کشاورزان، مرغداری‌ها، پرورش دهندگان دام و طیور، پرورش دهندگان آبزیان و...همه واحدهای مشمول طرح، می‌توانند از این تسهیلات ارزان دولتی بهره مند شوند.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان افزود: کشاورزان و دامداران می توانند با مراجعه به سامانه سیتا برای بهره مندی از این تسهیلات ثبت نام کنند. در ادامه  متقاضیان از طریق کارتابل وزارت جهادکشاورزی به مدیریت شعب استانی معرفی و از طریق مدیریت استان به شعبات سراسر استان معرفی می شوند.

وی با اشاره به ارتباط تنکاتنگ این بانک تخصصی با کشاورزان و بهره برداران گفت: تمام تلاش ما و همکاران ما بر این است که کشاورزان با مشاهده تابلوی سبز این بانک، احساس آرامش کنند.

کیومرثی با بیان اینکه ما تنها بانکی در کشوریم که حتی در روستا نیز شعبه داریم افزود: در استان سمنان ۱۷ شعبه بانک در مناطق روستایی استان فعالیت می کنند تا فعالان و بهره برداران این بخش، به سهولت از خدمات بانکی این بانک بهره مند شوند.

هزینه‌کرد ۳۵۱۸ میلیاردی بانک کشاورزی استان در سال جاری

وی با بیان اینکه ما به‌دنبال انتفاع نیستیم خواستار همکاری بیشتر کشاورزان و بهره برداران با این بانک تخصصی شد و گفت: با متمرکز شدن سپرده های کشاورزان در این بانک، امکان ارائه خدمات بیشتر به قشر کشاورز و دامدار فراهم می شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان با اشاره به حجم بالای تسهیلات این بانک در استان سمنان گفت: امسال بالغ بر ۳ هزار و ۵۱۸ میلیارد اعتبار در قالب طرح های مختلف از جمله دامدار کارت، تسهیلات طرح مردمی سازی یارانه ها، قرض الحسنه ازدواج، مصوبات سفر، طرح های حمایتی و..به کشاورزان، دامداران و سرمایه گذاران و فعالان بخش کشاورزی در استان اعطا شده است.

وی با اشاره به تاسیس این بانک در سال ۱۳۱۲ خاطرنشان کرد: ۸۹ سال از تاسیس بانک کشاورزی می گذرد و این بانک در طول عمر پربرکت خود سوابق درخشانی در بخش کشاورزی و توسعه و آبادانی کشور داشته است .در واقع  ۸۹ سال افتخار بودن در کنار کشاورز و ارائه خدمات به آنان  مایه مباهات همه همکاران ما در سراسر کشور و استان است.

 کیومرثی با بیان اینکه بانک کشاورزی متعلق به کشاورزان است اضافه کرد: مهمترین رسالت ما در استان، تامین منابع مالی در بخش کشاورزی با هدف کمک به توسعه و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و کشاورزان است.

 وی از وجود ۴۰ شعبه در سراسر این استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۷ شعبه ما در مناظقی وجود دارند که هیچ بانک دیگری وجود ندارد  و همین گویای این است که این بانک به دنبال انتفاع نیست بلکه در جست وجوی تلاش برای کمک به توسعه و آبادانی کشور عریزمان است. در واقع بانک کشاورزی همواره با افتخار  همراه کشاورزان بوده و در جهت تامین زنجیره امنیت غذایی به جامعه خدمات لازم را به بهره برداران ارائه می دهد .

سرمایه‌گذاری ۳۵۱۸میلیاردی در بخش کشاورزی سمنان/پرداخت غرامت ۶۳میلیاردی بانک کشاورزی به باغداران

وی از ارائه خدمت به کشاورزان به عنوان اولویت این بانک در استان نام برد و گفت: انتظار می رود که کشاورزان هم دنبال سود بالای  سپرده های خود در این بانک تخصصی باشند بلکه بایستی با سپرده خود بانک را تقویت کنند تا خدمات خوب و به موقع را به آنها ارائه دهد.

پرداخت غرامت ۶۳ میلیاردی به کشاورزان آسیب‌دیده امسال

مدیر شعب بانک کشاورزی استان از پرداخت غرامت به کشاورزان آسیب دیده در این استان خبر داد و گفت: با وجود اینکه هنوز ار سال زراعی زمان زیادی نگذشته اما امسال تاکنون ۶۳ میلیارد ریال در قالب ۲۷۶ فقره به کشاورزان آسیب دیده پرداخت شده است.

کیومرثی با اشاره به آسیب دیدگی بخش زیادی از باغات زردآلو و انگور به دلیل سرمازدگی اضافه کرد: غرامت های کشاورزان، دامداران و باغداران آسیب دیده بعد از بررسی کارشناسی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سال زراعی قبلی نیز ۳۶۵ میلیارد در قالب ۶۸۸۶ فقره، غرامت به بهره برداران استان سمنان در بخش های باغی، دامی، زراعت، آب و...پرداخت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =