کد خبر: 30671
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
بیت الله برقراری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بحران صندوق‌های بیمه‌ای جزو بحران‌هایی جدی در کشور هستند که برای حل آن باید نگاه علمی و برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، بیت‌الله برقراری ظهر چهارشنبه در مراسم رونمایی از صندوق بیمه اجتماعی که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت ما در حوزه اجتماعی زیاد است، اظهار کرد: مهمترین مؤلفه بحث‌های اجتماعی را مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های نظام اجتماعی تبیین فرمودند، در این راستا مشکلات جدی در صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی است، تصریح کرد: مشکلات ناشی از صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی به دولت انقلابی به ارث رسیده است، اما سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب چراغ راه روشنی برای کسانی است که در این حوزه تلاش می‌کنند.

برقراری ادامه داد: اگر درست سیاست‌ها عملیاتی شود، مطمئن هستم از مشکلاتی که در سازمان‌های بیمه‌ای و بازنشستگی وجود دارد نجات پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بحران آب، محیط زیست و صندوق‌های بیمه‌ای بحران‌هایی جدی در کشور هستند، خاطرنشان کرد: اگر با نگاه علمی و برنامه ریزی مدون در جهت رفع آن‌ها حرکت کنیم مشکلات حل می‌شوند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: آنچه که مهم است و می‌تواند ما را به موفقیت رهنمون کند این است که رویکرد ذهنی‌مان تغییر کند و باید نگاه انقلابی جایگزین شود.

وی اظهار کرد: نگاه انقلابی مؤلفه‌های گوناگون دارد که شامل کارآمدی، مردمی بودن، پاکدستی و فسادستیزی است.

برقراری در خصوص مؤلفه‌های اقدام جهادی بیان کرد: اقدام جهادی به معنی خدمت شبانه روزی و اخلاص در عمل به معنی واقعی کلمه اتفاق بیفتد و با مردم متواضعانه برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه بعضاً اطلاع‌رسانی درست انجام نمی‌شود و سیاست‌ها را نمی‌توانیم تبیین کنیم، تصریح کرد: بسیاری از مردم و حتی مسئولان و نمایندگان مجلس صندوق بیمه روستایی را نمی‌شناسند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص تاریخچه این صندوق خاطرنشان کرد: این صندوق براساس اصل ۲۹ قانون اساسی و بر اساس فرامین امامین انقلاب، در سال ۸۴ تأسیس شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس کشاورزان، روستاییان، عشایر و مشاغل فصلی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر پیش از تأسیس این صندوق به دلیل نداشتن کارفرما و هزینه‌های سنگین بیمه خویش‌فرمای تأمین اجتماعی با مشکل مواجه بودند و کارفرمای این صندوق دولت جمهوری اسلامی است.

برقراری بیان کرد: هر فردی در این صندوق حق بیمه پرداخت کند، دولت دو برابر آن را پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در برنامه چهارم توسعه حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت هدف ما برای استفاده از این بیمه بود و بر اساس این برنامه مقرر شد، کمتر از دو سال کل جامعه هدف تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: این در حالیست که فقط ۲ میلیون نفر بیمه شدند و متأسفانه در این حوزه تلاش نکردند و دغدغه‌مند نبودند.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس امسال در تقارن با دهه کرامت با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) تلاش بر جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید کردیم که شدنی است.

امسال ۳۰ هزار نفر از مربیان قرآنی بیمه شدند

برقراری با بیان اینکه امسال ۳۰ هزار نفر از مربیان قرآنی بیمه شدند، گفت: حق بیمه در این بیمه از ۵۰ هزار تومان آغاز و در بالاترین سطح با پرداخت ۱۳۳ هزار تومان بیمه می‌شوند، ضمن اینکه دو برابر مبلغ حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال سطوح درآمدی ۶۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: اصل موضوع این است که خدمات متنوع بیمه‌ای ارائه شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه اصل بعدی اصل کفایت و فراگیری است، تصریح کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم مشاغل فصلی است و جامعه هدف ما مشخص است.

برقراری با اشاره به خدمات این صندوق متذکر شد: خدماتی چون بازنشستگی، مستمری بازماندگی و از کار افتادگی ارائه می‌شود. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک صندوق بیمه‌ای است و به افرادی که عضو این صندوق شوند خدمات ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: خدمات این بیمه شامل مستمری، بازنشستگی و مستمری از کارافتادگی است و اگر کسی عضو این صندوق شود و فوت کند، بازماندگان مستمری دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان کرد: در بحث درمان این صندوق هم چون از طریق بیمه سلامت انجام می‌شود، بر اساس قانون سازمان بیمه سلامت مکلف است به تمام جامع روستاییان، کشاورزان و عشایر بیمه درمان ارائه دهد.

وی تصریح کرد: در صدد هستیم بودجه این بیمه را از طریق دولت و مجلس پیگیری کنیم، اگر بودجه صندوق تخصیص یابد، بیمه درمانی هم خواهیم داشت.

برقراری با بیان اینکه در تلاش هستیم مستمری‌بگیران این صندوق بیمه تکمیلی شوند، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقدمات کار فراهم شده است و به دنبال این هستیم اگر آنها بتوانند بیمه تکمیلی شوند اشکالات آن را هم رفع کنیم و تمام کسانی که عضو این صندوق و بیمه هستند نیز، در آینده بیمه تکمیلی کنیم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم بودجه موردنظر را برای صندوق بگیریم، حتماً خدمات درمانی را به صورت با کیفیت خریداری خواهیم کرد و چنین ظرفیتی در اساس نامه صندوق وجود دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: افرادی که عضو صندوق بیمه اجتماعی در سن ۶۵ سالگی بازنشسته می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد واجد شرایط از سن ۱۸ سالگی می‌توانند عضو صندوق شوند، ادامه داد: افرادی که سن آنها بالای ۵۰ سال باشد طبق قانون نمی‌توانند عضو این صندوق شوند.

برقراری در خصوص مزیت صندوق بیمه اجتماعی بیان کرد: افرادی که در سن ۵۰ سالگی به این صندوق ورود پیدا می‌کنند در سن ۶۵ سالگی با پرداخت ۱۵ سال پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شوند.

وی متذکر شد: برای بیمه سنین پایین‌تر، اصلاحات پارامتریک در دستور کار قرار دارد، بر این اساس افرادی که در سنین پایین‌تر عضو این صندوق شوند و مانند سایر صندوق‌ها در سن ۳۵ سالگی هم بتوانند بازنشسته شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =