کد خبر: 30441
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
بیت الله برقراری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام کرد کارگران فصلی، تحت پوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، بیت الله برقراری امروز چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در حاشیه دومین روز برگزاری اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که پارسال با اتحادیه تعاونی‌های استادکاران، کارگران ساختمانی و فصلی کشور امضا کردیم، مقرر شد که ۳۰۰ هزار نفر از کارگرانی که تخت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، برای بیمه شدن به صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر معرفی شوند.


مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه مقدمات این کار انجام شده، افزود: آمار دقیق معرفی شدگان بزودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

برقراری ابراز امیدواری کرد با بیمه شدن این افراد، تا حد زیادی از نگرانی‌های آن‌ها و خانواده هایشان در زمینه آینده شغلی و معیشتی کاسته شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امروز چهارشنبه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منابع صندوق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر متعلق به مردم است و به شدت از آن صیانت خواهد شد.

برقراری با تاکید بر اینکه هدفمان در این صندوق تبیین سیاست‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی است؛ افزود: اجلاس مدیران صندوق با حضور شخصیت‌های علمی برگزار شد تا چراغ راهی برای ادامه حرکتمان باشد.

وی تصریح کرد: در طرح تحولی بیمه، جذب یک میلیون نفر در دستورکار قرار دارد که به منظور تحقق عدالت اجتماعی و  بر مبنای اصول قانون اساسی با تاکید بر بیمه همگانی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه فعالیت در این عرصه باید جهادی باشد، اظهار داشت: اقدام جهادی نیازمند همکاری استانداران، فرمانداران و شهرداران نقاط مختلف کشور است و جامعه هدف روستاییان، کشاورزان و عشایر باید به این امر تشویق شوند.

برقراری گفت: حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی ۵ درصد توسط بیمه شده و ۱۰ درصد بر عهده دولت است که توسط شورای رفاه وزارت کار تعیین شده است. خوشبختانه امسال با پیشنهاد وزیر کار سطوح درآمدی ۶٠ درصد اضافه شد که در طول عمر صندوق بی‌نظیر بود. بر این اساس مستمری کسانی که بازنشسته می‌شود، افزایش می‌یابد.

وی افزود: بیش از ۲ میلیون و ۵٠٠ هزار نفر عضو بیمه شده داریم که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار بیمه فعال هستند و حق بیمه خود را مستمر پرداخت می‌کنند.

برقراری با بیان اینکه ١۵ هزار نفر از اعضای صندوق، سوابق بیمه‌ای را به سایر صندوق‌های بیمه‌ای منتقل کرده‌اند، تصریح کرد: تا پایان سال یک میلیون نفر را جذب صندوق خواهیم کرد.

وی افزود: جمعیت شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هم می‌توانند جذب این صندوق شوند.

اجلاس دو روزه مدیران صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر که از دیروز آغاز شده، امروز خاتمه می‌یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =