کد خبر: 30259
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
کم آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۶۰ روستای استان کرمانشاه در تابستان با تنش آبی مواجه خواهند بود.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، علیرضا کاکاوند عصر شنبه در دومین نشست قرارگاه عملیاتی استانی برای تأمین آب شرب روستایی که با حضور استاندار کرمانشاه، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و دیگر مدیران عضو قرارگاه برگزار شد، اظهار کرد: آب بسیاری از چاه و چشمه‌ها در استان کرمانشاه کاهش یافته و یا خشک شده در تابستان آینده ۶۰ روستا در استان کرمانشاه با تنش آبی مواجه هستند.

وی افزود: برای حل مشکل کم آبی این ۶۰ روستا در استان کرمانشاه به ۲۰ دستگاه تانکر آبرسانی سیار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: برای نخستین بار اعتبارات محرومیت زدایی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سال گذشته این اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصدی به ارزش ۲۸۴ میلیارد تومان برای آبرسانی ره روستاهای کرمانشاه تخصیص پیدا کرد.

کاکاوند بیان کرد: برای رفع مشکل آبرسانی ۳۴۹ روستا در استان کرمانشاه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسیج سازندگی قرارداد سه ساله با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان منعقد شد.

وی ادامه داد: بسیاری پروژه‌های آب و فاضلاب به صورت نیمه تمام باقی مانده و اگر پروژه تکمیل شود مشکل مردم پاوه حل خواهد شد و این در حالی است که درصدد هستیم اعتبار این پروژه را به یک هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =