کد خبر: 30257
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
آبرسانی

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: همچنان ۷۰ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود، پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش تعداد روستاها به ۲۰۰ مورد است.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مراد محمودی افزود: منابع آب این روستا‌ها از طریق چشمه تامین می‌شود که ممکن است خشک شوند و آبرسانی به صورت سیار انجام شود.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از نظر بارش خشک‌ترین استان کشور در فصل بهار است، یعنی هیچ‌گونه بارندگی در خور توجهی تاکنون در استان نبوده و این امر به معنای قرار گرفتن در وضعیت بحرانی است، زیرا همواره حدود ۲۰ درصد از بارندگی‌های استان معمولا در فصل بهار اتفاق می‌افتاد که امسال وضعیت مطلوبی حاکم نیست.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های شهرکرد، بن و بروجن با چالش آبی مواجه‌اند، ادامه داد: اگر بر مصرف درست آب، توجهی صورت نگیرد قطعا در فصل تابستان مخصوصا در این سه شهرستان با چالش شدید آبی مواجه خواهیم شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری در خصوص مدیریت مصرف و کنترل فشار، اضافه کرد: اگر مردم ۱۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند با بحران آب مواجه نمی‌شویم، زیرا تلاش و برنامه‌ریزی شرکت آبفا به‌گونه‌ای است که در هیچ جای استان قطعی آب نداشته باشیم، ولی اگر در مصرف آب رعایتی صورت نگیرد، قطعا مدیریت فشار اعمال خواهد شد، پس بهتر است آینده‌نگر باشیم تا با مصرف درست تابستانی بدون بحران را سپری کنیم.

محمودی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فصل پاییز هم بارندگی مناسبی نخواهیم داشت، یعنی اگر چالش‌های آبی سال گذشته مربوط به فصل تابستان بود این چالش‌های آبی احتمالا تا پاییز هم ادامه داشته باشد، بنابراین باید مردم در مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشند، هر عادت نابجا ترک و تک‌تک افراد جامعه نسبت به مصرف بهینه احساس مسئولیت کنند، زیرا آبی که در شبکه است متعلق به همه بوده و باید به اندازه نیاز مصرف شود.

وی افزود: زمانی چالش‌های آبی در سه شهرستان مذکور کاهش می‌یابد که پروژه بن- بروجن به اتمام برسد، وارد مدار آبرسانی شود تا دغدغه‌ها کاهش یابد و با قطعی آب مواجه نشویم.

محمودی اضافه کرد: طی ماه‌های آینده شرکت آبفا وارد مسائل مشترکان پرمصرف خواهد شد براساس حمایت‌های قضایی و دستگاه‌های اجرایی به شدت با این موضوع برخورد خواهد شد تا همه بتوانند با مصرف بهینه، آب بهداشتی سالم در اختیار مردم قرار داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =