کد خبر: 30253
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
آسفالت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از آغاز عملیات اجرایی احداث و آسفالت ۳۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، محمد راشد مدرس گرجی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته از زمستان سال گذشته، احداث و آسفالت راه‌های روستایی با انجام فرآیند قانونی مناقصات و تعیین پیمانکاران در استان هم اکنون آغاز شده است.


مدرس گرجی افزود: میانگین شاخص برخورداری از آسفالت راه روستایی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در کشور بیش از ۸۰ درصد است که این شاخص در استان با توجه به آسفالت راه‌های روستایی که طی دو سال اخیر انجام شده است به حدود ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: برای رسیدن به شاخص کشوری باید ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان احداث و آسفالت شود.

وی افزود: مدت زمان این طرح دو ساله بوده و تا سال ۱۴۰۳ بیش‌از ۳۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث و آسفالت خواهد شد.

مدرس گرجی با اشاره به اینکه تحقق این امر نیازمند تأمین و تخصیص حداقل هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که در راستای شروع طرح‌ها با آن مواجه هستیم عدم استقبال پیمانکاران از مناقصات برگزار شده اداره کل به دلیل مشکلات اقتصادی است که این امر منجر به تجدید چندین باره مناقصات شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =