استاندار گلستان

استاندار گلستان گفت: پیشرفت ما باید روستا محور باشد؛ چرا که این یک الگوی اثربخش با هزینه پایین است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی محمد زنگانه پنجشنبه در دومین کارگروه تخصصی امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اظهار کرد: بررسی فرایند صدور مجوزها باید با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی اصلاح شود.

استاندار گلستان افزود: عدم استقرار و احداث کارگاه‌های تولیدی صنایع کوچک در کنار محورهای اصلی استان از مصوبات هیئت وزیران بود که مجوز احداث واحدهای تولیدی باید در این راستا باشد.

زنگانه در ادامه علت این مصوبه را جلوگیری از تصادف، تمرکز گرایی بر شهرک های صنعتی و آسیب ندیدن سیمای شهرها عنوان کرد.

استاندار گلستان گفت: پیشرفت ما باید روستا محور باشد؛ چرا که این یک الگوی اثربخش با هزینه پایین است.

زنگانه اظهار کرد: بررسی مزیت‌های منطقه‌ای در روستاها و شهرستان‌های استان باید در دستور کار تمامی مدیران ذیربط قرار گیرد.

وی افزود: تولید بدون توجه به تقاضا اقدامی نادرست بوده که باید با استفاده از سند آمایش سرزمین و اسناد بخشی مدیریت لازم صورت گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه این نشست، در خصوص بررسی ظرفیت های استان گفت: اجرای طرح جامع ناحیه‌ای که از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی بوده، موجب هدایت، کنترل و رشد توسعه شهرها می شود.

مهدی ملک اظهار کرد: طرح توسعه و عمرانی ناحیه‌ای که در مرحله‌ای پی از طرح‌های آمایش سرزمین و طرح‌های منطقه‌ای جای دارد، وظیفه ساماندهی نظام فعالیتی در فضا را به منظور استفاده بهینه از زمین انجام می دهد.

وی افزود: استفاده از این طرح موجب استقرار مطلوب مراکز جدید مسکونی و کاری می شود.

در ادامه این کارگروه برخی از پروژه‌های عمرانی استان مورد بررسی قرار گرفته و با دریافت مجوزات لازم از سوی سازمان‌های مربوطه اقدام به آغاز عملیات عمرانی خود خواهند کرد.

گفتنی است در این کارگروه آغاز عملیات اجرایی ۱۰ پروژه‌ عمرانی و تولیدی استان مصوب و باقی آن‌ها به جلسات بعد موکول شد.

کد خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =