کد خبر: 30242
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
پرورش ماهیان خاویاری

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، بر تسریع در روند لایروبی کانال‌های آبرسان و احداث کانال اصلی آبرسانی به مجتمع پرورش میگوی گمیشان تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سید حسین حسینی با حضور در شهرستان گمیشان و در بازدید از طرح‌های آبزی‌پروری استان، ضمن تاکید بر حل مسایل و مشکلات موجود از جمله تسریع در روند لایروبی کانال‌های آبرسان و احداث کانال اصلی آبرسان به مجتمع پرورش میگوی گمیشان، گفت: خوشبختانه در سفر ریاست جمهور به استان گلستان، اعتبار خوبی به طرح‌های آبزی‌پروری این منطقه اختصاص یافته است که ارتقای مجتمع پرورش میگو گمیشان از ۴ هزار هکتار به ۱۰ هزار هکتار از جمله برنامه‌هایی است که با این تخصیص انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از دغدغه‌های ما احداث سایت پشتیبان قفس و اسکله پهلوگیری شناورهای صیادی در بندرترکمن است که این پروژه نیز در دست اقدام است و طی تصمیم‌گیری‌های انجام شده، به زودی پیمانکار با آغاز فعالیت جبهه‌کاری جدید مشکل تردد به دریا برطرف خواهد شد

وی در خصوص مجتمع ۵۰۰ هکتاری پرورش ماهیان خاویاری گمیشان خاطرنشان کرد: لازمه توسعه آبزی‌پروری طرح‌های پایلوت و آزمایشی است که در این راستا، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان نیز به زودی با راه‌اندازی ۴ مزرعه به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز می‌کند.

حسینی احداث کانال آبرسان اصلی به فاز ۲ مجتمع پرورش میگو گمیشان را یکی از مهمترین دغدغه‌ها دانست و تصریح کرد: این کانال می‌تواند عمل آبرسانی به مجتمع پرورش میگو و ماهیان خاویاری گمیشان را انجام دهد که در حال حاضر عملیات احداث آن به شرکت شهرک های کشاورزی واگذار شده است و با هماهنگی و نظارت شیلات، روند ساخت این کانال تسریع می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجتمع پرورش میگو گمیشان تولیدی ۷ برابری و قابل توجه نزدیک به ۵ هزار تن میگو را شاهد باشیم.

مصوبات شیلاتی سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان پیگیری می‌شود

در این بازدید نماینده مردم حوزه غرب استان گلستان گفت: با توجه به وجود ۹۰ کیلومتر ساحل در غرب استان، این منطقه از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه آبزی‌پروری برخوردار است اما متاسفانه به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب در زیرساخت‌ها شاید تاکنون آن طور که شایسته است به این ظرفیت‌ها پرداخته نشده است.

عبدالجلال ایری تصریح کرد: براساس وظایف نظارتی مجلس شورای اسلامی، پیگیر مصوبات ملی و استانی شیلات و همچنین مصوبات سفر ریاست جمهور به استان هستیم و مطالبات را دنبال می‌کنیم .

وی افزود: یکی از مطالبات جدی مردم در حوزه غرب استان توسعه مجتمع پرورش میگو گمیشان تا ۱۰ هزار هکتار و راه‌اندازی مجتمع ۵۰۰ هکتاری پرورش ماهیان خاویاری گمیشان است که برای تکمیل زیرساخت‌ها از جمله کانال‌های آبرسان، جاده، آب و برق تلاش خواهد شد.

نماینده مردم حوزه غرب استان در پایان گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری قابل توجه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در زمینه طرح دریا برکت، تلاش می‌کنیم با جذب این اعتبار و راه‌اندازی این طرح در استان زمینه ایجاد اشتغال برای ساحل‌نشینان فراهم شود.

گفتنی است؛ رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه این بازدید که با حضور نماینده مردم حوزه غرب استان، سرپرست اداره کل شیلات، معاون آبزی‌پروری و رئیس اداره فنی و عمرانی شیلات گلستان و فرماندار شهرستان گمیشان برگزار شد، در نشستی با حضور عضو هیات مدیره شرکت تعاونی پرورش دهندگان میگوی گمیشان، مسائل، مشکلات و دغدغه‌های پرورش دهندگان میگوی استان را مورد بررسی قرار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =