کد خبر: 30240
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
کالا

شرکت بازرگانی دولتی ایران در راستای انجام مأموریت‌های خود در دو ماه ابتدایی سال جاری توانسته‌ است بیش از ۴ میلیون تن انواع کالاهای اساسی را از منابع داخلی و خارجی تأمین کرده و ضمن ارسال بخشی از آن به استان‌ها و شهرهای سراسر کشور، بخشی از آن را نیز در مراکز و تأسیسات نگهداری این کالاها ذخیره‌سازی کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، از ابتدای فروردین ‌ماه تا پایان اردیبهشت‌ ماه سال جاری، بیش از ۴ میلیون تن محصولات راهبردی کشاورزی از طریق خریدهای داخلی و واردات خارجی، تأمین و برای قرار گرفتن در چرخه‌ مصرف داخل کشور به مبادی مصرف و مراکز ذخیره‌سازی این کالاها ارسال شده است.

این محصولات شامل گندم، برنج، روغن خام و دانه‌های روغنی است که بر اساس نیاز کشور و پس از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، برای خرید تضمینی آن از کشاورزان کشور و واردات آن‌ها از کشورهای صادر کننده اقدام شده است.

بنابر این گزارش، خرید تضمینی گندم در کشور از چهارم فروردین ‌ماه امسال آغاز شده و تا پایان اردیبهشت‌، بیش از دو میلیون تن از این کالای استراتژیک از گندمکاران کشور خریداری شده است تا در کنار تأمین آن از طریق واردات، ذخایر این محصول راهبردی در شرایط اطمینان‌بخش قرار گیرد.

همزمان با خرید تضمینی گندم، نسبت به خرید دانه‌ روغنی کلزا نیز در کشور اقدام شده و طی دو ماه اخیر، ۷۵ هزار تن از این کالای استراتژیک از کلزاکاران کشور خریداری و برای استحصال روغن به کارخانجات روغن‌کشی ارسال شده است.

در دو ماه گذشته نیز میزان تأمین روغن خام از طریق منابع خارجی به ۱۷۳ هزار تن رسیده است، ضمن اینکه در همین مدت، واردات ۶۹ هزار تن انواع برنج خارجی به کشور نیز محقق شده است.

گفتنی است؛ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میزان ذخایر استراتژیک محصولات راهبردی کشاورزی کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته و موجودی‌ این کالاها در مراکز و تأسیسات نگهداری آن‌ها در موقعیت مطمئن قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =