اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه خدمات اجباری ارتباطی در مناطق روستایی و کمتربرخوردار ( یو. اس. او) در ۱۳۷ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در دست اجراست که به دنبال آن تاکنون ۲۵ روستا از امکان ارتباط برخوردار شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مرتضی بلالی افزود: از سال گذشته برای اجرای طرح خدمات اجباری ارتباطی در مناطق روستایی و کمتربرخوردار استان برای ۱۳۷ روستا تامین بودجه شد که تاکنون این طرح در ۲۵ روستا تکمیل شده و دیگر روستاها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در قالب طرح "یو. اس. او" پوشش اینترنت پرسرعت در روستاها ایجاد می‌شود، اظهار داشت: در بستر این امکان جوانان روستایی می‌توانند با استفاده از این امکانات اشتغال‌آفرینی کنند.

بلالی با بیان اینکه از مجموع ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان ۳۲۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت برخوردار شده است، تصریح کرد: همچنین از این تعداد ۱۶۵ روستا به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده است.

وی، اولویت اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت را روستاهای بالای ۲۰ خانوار اعلام کرد و گفت: برای ۲۴ روستای استان که در مناطق سخت‌گذر قرار دارند و امکان اتصال آن به شبکه‌های ارتباطی وجود ندارد، تک ارتباط ماهواره‌ای برقرار شده و بدین ترتیب هیچ روستایی در استان وجود ندارد که دارای ارتباط مخابراتی نباشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمیعتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =