کد خبر: 30226
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸
صندوق بیمه کشاورزی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: ضریب نفوذ پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش می یابد.

به گزاشر روستانیوز به نقل از مهر،  نرگس غلامپور ظهر شنبه در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایری استان هرمزگان با بیان اینکه مسائل اقتصادی، فرهنگی و رفاه اجتماعی روستائیان به ترتیب در اولویت برنامه های ستادی می باشد اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده و با همراهی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند و در سال جدید بیش از ۱۰ هزار نفر زیر پوشش می روند.

وی افزود: شناسایی، معرفی و حمایت از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در کلیه روستاهای استان و توسط دهیاری ها برای پوشش متقاضیان از روستاهای سراسر استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیمه های اجتماعی عنوان خلاصه شده بینه های بازنشستگی، از کارافتادگی وعمر می‌باشد خاطر نشان کرد: کلیه افراد ساکن روستاهای استان که بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال سن‌دارند می‌توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان یادآور شد: اکثر شغل های مرسوم روستایی بدون کارفرما هستند و به صورت خویش فرمائی اداره می‌شوند که در کنار مزایای این شیوه از کار، نقص هایی هم دارد که از جمله عدم وجود یک متولی برای بیمه نمودن افراد در حال کار یکی از مهمترین آنها است.

غلامپور ادامه داد: بیمه اجتماعی روستاییان این خدمات را با کمترین رقم ممکن به روستائیان ارائه می کند و با در نظر گرفتن سهم دولت و با حداقل ۱۵ سال پرداخت، حق بیمه تعیین می گردد که امیدواریم در دسترس کلیه متقاضیان این نوع بیمه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =