کد خبر: 30224
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
آب معدنی

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی با اشاره به افزایش ۴۰درصدی قیمت بطری آب معدنی بعد از هدفمندی یارانه‌ها، گفت: بیش از ۹۰درصد مردم به آب شرب شهری دسترسی دارند و وقتی معیشت آنان در تنگنا قرار می‌گیرد، اولین چیزی که از سبد مصرف خود حذف می‌کنند، آب معدنی است.

به گزارش روستانیوز به نقل از اخبار سبز کشاورزی، پیمان فروهر  اظهار داشت: به سبب تورم تولید دچار مشکل شده‌ایم و قیمت بطری ۴۰درصد بعد از طرح شفاف‌سازی یارانه‌ها و ۳۵درصد کرایه حمل افزایش یافت و از آن‌جایی کالای ما ارزن، سنگین و حجیم است، کرایه حمل قاتل صنعت ماست. از سوی دیگر افزایش دستمزدها سبب شده نتوانیم خود را با آن تطبیق دهیم.

وی افزود: وضعیت صادرات مطلوب نیست و به دلیل عدم امکان رقابت با رقبای منطقه‌ای، سود بالای تسهیلات بانکی، عدم امکان حضور در نمایشگاه‌های کشورهای همجوار و کرایه سنگین حمل و نقل سبب شد نتوانیم حضور پررنگی در بازار صادراتی کشورهای منطقه داشته باشیم.

کاهش فروش آب معدنی در پی افت توان اقتصادی مردم

دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی تصریح کرد: با جمع‌شدن محدودیت‌های کرونایی و باز شدن رستوران‌ها و فست فودها فروش کمی بهتر شده، ولی با افت توان اقتصادی مردم متوسط جامعه به سبب حذف یارانه‌ها، چشم‌انداز روشنی رو متصور نیستیم، چون جامعه هدف ما قشر متوسط جامعه است، نه چهار تا پنج درصد قشر مرفه و زمانی که شرایط تورمی در کشور وجود دارد، قشر متوسط درآمد خود را صرف تهیه مایحتاج ضروری زندگی می‌کند.

وی در پاسخ به این‌که فرق بین آب‌های معدنی و آشامیدنی در بازار چیست، اظهار داشت: فرق این دو در تعریف استاندارد آن‌ها است؛ به عنوان مثال در مناطق شهری و حومه شهر و مناطق صنعتی اجازه تولید آب معدنی نداریم، ولی چون استاندارد آب شهری متفاوت است، این نوع آب را در مناطق دیگر با رعایت استانداردهای خاص خود می‌توان تولید و روانه بازار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =