کد خبر: 30217
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
آبرسانی

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مجمع خیرین کشور برای حل مشکل آبرسانی به ۶۰ روستای استان کرمانشاه اعلام آمادگی کرده است، گفت: این مجمع می‌تواند تا ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در استان هزینه کند.

به گزارش  روستانیوز به نقل از ایرنا؛ «بهمن امیری مقدم» روز شنبه در دومین جلسه قرارگاه آبرسانی که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: شرکت آب و فاضلاب، فرمانداری ها و همه ادارات مرتبط باید روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند را در اولویت قرار داده و به مجمع خیرین معرفی کنیم تا بتوانیم مشکلات آب شرب این روستاها را برطرف نماییم.

آب روستاها را باید پاک نگه داریم

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکلات عدیده ای دست و پنجه می‌کنند و تنش آبی در روستاها هم می‌تواند به مشکلات و معضلات اجتماعی غیرقابل پیش بینی دامن بزند، گفت: مردم این استان مردمانی قانع و در همه صحنه ها حامی نظام و انقلاب بوده و هستند و این در حالی است که آبرسانی به روستاها می‌تواند رشد تولید، افزایش اشتغال و مهاجرت معکوس را در پی داشته باشد.

وی بر پاک نگه داشتن آب روستاها هم تاکید کرد و افزود: برخی از روستاها آب پاک ندارند و باید برای پاک نگه داشتن آب روستاها هم برنامه ریزی دقیقی صورت بگیرد و چشمه هایی که آب را به روستا منتقل و مسیر و لوله کشی های مربوطه لایروبی و از سلامت آب انتقالی اطمینان حاصل شود.

امیری مقدم در خصوص اعتبار تخصیص داده شده در سال گذشته برای آبرسانی به روستاها هم گفت: مبلغ تخصیص داده شده به هیچ عنوان امکان انتقال به سال جاری را ندارد و در این حدود ۲ ماه که تا پایان سال مالی فرصت داریم نباید یک ریال از مبلغ تخصیص داده شده برگشت داده شود و همه این اعتبار باید برای تکمیل تجهیزات آبرسانی به روستاها هزینه شود.

فرمانداری که نتواند مشکل آب یک روستا را حل کند جایی در دولت ندارد

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه همه فرمانداران شهرستان ها باید برای رفع مشکلات آبرسانی به روستاها فعال تر شوند گفت: با فرمانداری که نتواند مشکل آبرسانی به یک روستا را حل کند به شدت برخورد می‌شود و جایی در این دولت ندارد لذا فرمانداران باید روستاهایی که با تنش آبی مواجه هستند را استخراج کنند تا در اولین فرصت به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی از پیگیری برای فعالیت مجدد ۲ سد در استان بعد از چهار سال رکود خبر داد و اظهار داشت:  در این شرایط که بسیاری از روستاها با مشکلات آبی مواجه هستند و باغات آنها آب ندارند، پیمانکار پول خود را گرفته اما کار را انجام نداده و کسی هم در گذشته پیگیر این موضوع نبوده و امروز هم برای تکمیل این پروژها حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است لذا این موضوع را حتما از طریق دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد.

امیری مقدم در خصوص سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه نیز گفت: جلسات کارشناسی خوبی در استان قبل از این سفر برگزار شده و مدیران از طرح ها و برنامه های پیشنهادی به خوبی دفاع کردند لذا امیدواریم مردم استان کرمانشاه طعم این خدمت رسانی را در دولت مردمی با این سفر بچشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =