کد خبر: 30216
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۶۰ روستای استان در تابستان پیش رو با تنش آبی مواجه خواهند بود، گفت: آب بسیاری از چاه ها و چشمه ها خشک شده و برای آبرسانی به موقع به روستاها به ۲۰ دستگاه تانکر نیازمندیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا؛ علیرضا کاکاوند روز شنبه در دومین جلسه قرارگاه آبرسانی روستایی که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری و با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، افزود: اگر برخی از ادارات مانند راهداری و منابع طبیعی نسبت به رفع معارضات اقدام کنند عملیات آبرسانی به این روستاها سرعت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار اعتبارات محرومیت زدایی برای رفع مشکلات روستاییان در مجلس به تصویب رسید، گفت: بسیاری از این مصوبات برای رفع مشکل آب روستاها در نظر گرفته شده و سال گذشته ۲۸۴ میلیارد تومان سهم استان کرمانشاه بود که به صورت نقدی و تخصیص ۱۰۰ درصدی در اختیار استان قرار گرفته است.

این مقام مسئول از انعقاد قرارداد سه ساله با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای رفع مشکل آبرسانی ۳۴۹ روستا با اعتبار ۳۱۴ میلیارد تومان خبر داد و افزود: کرمانشاه از معدود استان هایی است که ۲ معینه است و آبرسانی هشت شهرستان با قرارگاه نجف اشرف و ۶ شهرستان ما هم بر عهده سپاه است.

کاکاوند اولویت را انجام پروژه های نیمه تمام و ناقص عنوان کرد و گفت: بسیاری از پروژ ها از سال ۹۲ شروع شده اما تکمیل نشده است و به عنوان نمونه اگر پروژه تکمیل شود مردم پاوه نجات پیدا می‌کنند و این در حالی است که تلاش می‌کنیم اعتبارات این بخش را در سال جاری به یک هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

این استان ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =