جاده

شماری از باغداران یک روستا در شهرستان سیرجان کرمان به منظور احداث باند دوم محور ارتباطی به مرکز شهرستان یک هکتار از زمین هایشان را اهدا کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از  ایرنا، محور خواجوشهر در بخش گلستان به سیرجان سال های سال در تصادف های مختلف رانندگی قربانی می گرفت و هربار شاهد تصادف رخ به رخ وسایل نقلیه در این محور پرترافیک یک بانده بودیم.

ارزش زمین هایی که باغداران روستایی برای این پروژه مهم کمک کردند ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

اکبر عباس‌پور معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری سیرجان در این زمینه توضیح داد: جاده روستایی یاد شده ۱۵ کیلومتر است که تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات راه روستایی و کمک معین های اقتصادی برای آن هزینه شده است.

وی افزود: اما در بخشی از اجرای طرح با مشکل معارض در باغ های پسته در مسیر قرار گرفتیم که با همکاری ۶ نفر از مالکان روستای ابراهیم آباد رضوی بیش از یک هکتار از باغات پسته آنان به تملک درآمد و در اجرای طرح، حوادث و تصادفات به صفر رسید و جان مردم را نجات داد.

پسته‌کاران سیرجان زمین‌هایشان را برای ایمن‌سازی جاده روستایی اهدا کردند

عباس پور بیان کرد: آقایان محمد و جعفر پورقاسم آبادی، احمد پوابراهیمی، حسین پورجعفر آبادی، حسین پورابراهیم آبادی و حسن عزت آبادی بیش از یک هکتار از زمین های باغ پسته خود را به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به این امر خیر اختصاص دادند وامروز به عنوان خیر راهساز در منطقه شناخته شدند.

سهراب بهاءالدینی فرماندار سیرجان نیز امروز با حضور در منزل این خیران روستایی از آنان تجلیل کرد و همکاری آنان با دولت را در اجرای طرح های عمرانی تحقق توسعه پایدار ستود.

وی افزود: این کشاورزان به خاطر اهمیت دادن به حفظ جان مردم، کار بزرگی را انجام دادند و بخشی از زمین های کشاورزی خود را بخشیدند تا باقیات صالحات برایشان نزد خداوند باشد.

پسته‌کاران سیرجان زمین‌هایشان را برای ایمن‌سازی جاده روستایی اهدا کردند

در پایان این دیدار هم از خیران راهساز ذکر شده توسط بخشدار گلستان و فرماندار سیرجان تجلیل شد.

سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =