راه روستایی

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: برنامه توسعه راه‌های استان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و بر اساس شاخص بهره‌مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مرتضی شیروانی در جلسه‌ای با فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد، با بیان اینکه برنامه توسعه راه‌های لرستان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و براساس شاخص بهره‌مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می‌شود، اظهار کرد: تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه‌های هر شهرستان بر اساس جایگاه آن نسبت به میانگین کشوری در نظر گرفته می‌شود و جذب اعتبارات توازن و محرومیت‌زدایی با رویکرد اولویت‌بندی پروژه‌ها در دستور کار است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریورماه امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی دارای اولویت در بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به بهسازی و روکش آسفالت محور گردشگری ونایی خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات حوادث و با تلاش فراوان اختصاص یافته است.

شیروانی اضافه کرد: اعتبارات خوبی برای خرید ماشین‌آلات به استان اختصاص‌یافته است و تجمیع ماشین‌آلات و امکانات شهرستان‌ها برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار در برنامه قرار دارد.

وی، ساماندهی ورودی استان در محور بروجرد_اراک را از اولویت‌ها عنوان کرد و افزود: این نوید را به مردم می‌دهیم در سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته در بروجرد نداشته باشیم.

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اهمیت توسعه حمل‌ونقل و نقش آن در درآمدزایی، بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل از استان‌های موفق کشور هستیم ناوگان اتوبوس استان از جوان‌ترین ناوگان محسوب می‌شود اما در بخش سواری‌های کرایه‌ای و مینی‌بوس به علت فرسودگی وسایل نقلیه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با تخصیص تسهیلات نوسازی و جایگزینی ناوگان جدید شاهد رونق این بخش باشیم.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز، با تبریک انتصاب سرپرست راهداری لرستان از بین نیروهای بومی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام ایمن‌سازی محورهای اصلی شهرستان بروجرد، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی و گردشگری و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل از مهم‌ترین مطالبات مردم بروجرد از مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =