اشتغال روستایی

سرپرست فرمانداری ویژه سقز گفت: تثبیت و ایجاد شغلهای جدید، در رونق اقتصاد روستا، بسیار تاثیرگذار است بنابراین تقویت اقتصاد روستاها از برنامه های اصلی دولت است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جعفر توان عصر پنجشنبه در دیدار با اهالی روستاهای بخش امام شهرستان سقز اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب، به عدالت بسیار توجه شده است و حضور در روستاها برای بررسی و تلاش برای رفع مشکلات، نمونه ای از رویکرد عدالت محوری است.

وی از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی در سقز اظهار نگرانی کرد و افزود: باید زمینه جذب کودکان ترک از تحصیل فراهم شود و والدین تلاش کنند که کودکان راه علم و علم آموزی را ادامه دهند.

سرپرست فرمانداری ویژه سقز با بیان اینکه روستائیان از فرصت تسهیلات مقاوم سازی و همچنین تسهیلات بنیاد برکت برای ایجاد و تثبیت شغل بهره گیرند، اضافه کرد: اجرای طرح هادی، از دغدغه هاست و به جد پیگیری می شود.

توان، با اشاره به اینکه روستا، محلی برای تولید و اشتغال و صفا و صمیمیت است، یادآور شد: از برگزاری جشنواره های محصولات کشاورزی از جمله گردوی روستای باشماق حمایت می کنیم و در این زمینه اعتبار در نظر خواهیم گرفت.

در این دیدارها دهیار و امام جماعت روستاها، ظرفیت های روستا را برای گردشگری روستایی برشمردند و خواستار توجه بیشتر، اجرای کامل طرح هادی، رفع مشکل آب اشامیدنی، تقویت اینترنت همراه، تکمیل زمین ورزشی، هدایت آبهای سطحی و اجرای بهداشتی طرح فاضلاب شدند.

همچینی روستائیان، خواستار آسفالت جاده، تقویت اینترنت، کمک به اشتغال زایی و ارایه تسهیلات کم بهره در حوزه تقویت کشاورزی و اقتصاد روستا شدند.

شهرستان سقز دارای ۲۷۴ روستا در چهار بخش امام، مرکزی، زیویه و سرشیو است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =