آبرسانی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در برای پایداری آب آشامیدنی برای ۴۳۲ روستای گلستان گفت که این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۶۱۴ میلیارد تومان در حال انجام است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اتابک جعفری روز جمعه در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آبرسانی شهرهای آزادشهر و نوده خاندوز به خبرنگاران اظهارداشت: با امضای قرارداد با قرارگاه امام حسن(ع) طرح‌های در دست اقدام در حوزه تامین آب روستایی در کشور و گلستان شتاب محسوس تری خواهد گرفت و با اجرای  طرح آبرسانی ۴۵۲ هزار و ۳۶۸ نفر  روستایی این استان از نعمت آب آشامیدنی بهره مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به‌ مشکلات و تنش آبی در گلستان سعی داشته ایم با  قرار دادن اعتبارات لازم تا حدودی بتوانیم با وارد مدار قراردادن چند چاه جدید تنش آبی در این استان را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود:  ۹۵ درصد منابع آبی گلستان تک منبعی و از محل آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود که باید به سمت استفاده از آب‌های سطحی حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، با آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آبرسانی شهرهای آزادشهر و نوده خاندوز جمعیتی بالغ بر هشت هزار و ۸۹۶۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم  بهره مند می گردند.

در این مراسم اتابک جعفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، نمایندگان مردم آزاشهر و رامیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان و فرماندار ویژه و برخی مدیران گنبدکاووس حضور داشتند.

استان ۲ میلیون نفری گلستان افزون بر هزار روستا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =