کد خبر: 30183
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۷
کتابخانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در استان تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهرام ستاری دستنایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، کتاب و کتابخوانی را محور اساسی رشد علمی جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی  و توسعه کتابخانه‌های عمومی در استان  لازمه رشد جامعه است.

وی با بیان اینکه مشارکت‌ مردمی نقش عمده‌ای در توسعه کتابخانه‌های عمومی در جامعه دارد، تصریح کرد: خیرین همیشه با انجام اقدامات خداپسندانه زمینه‌ساز رشد و شکوفایی جامعه در بسیاری از  کارها بوده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان بر ضرورت راه اندازی کتابخانه‌های سیار در استان تاکید داشت و یادآور شد: امید می‌رود در زمینه کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ها با تعامل و همکاری و سایر دستگاه‌های فرهنگی  این مهم را در جامعه فرهنگ‌سازی و نهادینه کنند.

تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در لرستان

در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به ظرفیت خیرین در توسعه کتابخانه‌های عمومی اشاره داشت و افزود: خیرین می‌توانند در حوزه‌های مختلف و از جنبه‌های متنوعی در عرصه کتاب و کتابخوانی اثربخش باشند. نباید تنها انتظار کمک و حمایت مالی از خیرین داشته باشیم بلکه اهدای کتاب، فضای فیزیکی و برخی امکانات و شرایط مورد نیاز نیز از سوی آنان بسیار مفید است.

فرشته طهماسبی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی، نهادی نوپاست که برای توسعه فعالیت‌ها و گسترش خدمات‌رسانی به مردم نیازمند حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها و سازمان‌هاست؛ از این رو  بزودی انجمن خیرین کتابخانه ساز لرستان تشکیل می‌شود.

وی راه‌اندازی کتابخانه سیار به منظور دسترسی مناطق محروم به کتاب، به ویژه شهرها و روستاهای  فاقد کتابخانه در استان، گسترش خدمت‌رسانی و توسعه خدمات فرهنگی برای جذب مردم به کتابخانه را از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی برشمرد و تامین اعتبار لازم جهت خرید خودرو کتابخانه سیار را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان، مساعدت دستگاه‌های اجرایی در تامین جوایز مسابقه کتابخوانی به مناسب سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)؛ تامین اعتبار خرید خودرو کتابخانه سیار از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و تعیین تکلیف ساختمان قدیمی کتابخانه شهر درب گنبد از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =