کد خبر: 30175
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
فتاح

رئیس بنیاد مستضعفان از توسعه فعالیت محرومیت زدایی بنیاد علوی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا وسیما, پرویز فتاح  رئیس بنیاد مستضعفان که به ارومیه مرکز آذربایجان غربی رفته است صبح روز پنجشنبه (پنجم خردادماه) در جلسه با استاندار این استان اعلام کرد بنیاد علوی در ادامه ماموریت محرومیت زدایی خود در آذربایجان غربی در تکاب به عنوان منطقه هدف جدید و در سردشت به عنوان منطقه ویژه فعالیت خواهد کرد.  

فتاح گفت در ۵سال گذشته بنیاد علوی خدمات شایانی برای محرومیت زدایی چالدران انجام داده است و بزودی همزمان با تکمیل طرحهای نیمه تمام در چالدران ماموریت خود را در تکاب و سردشت آغاز خواهد کرد. 
به گفته فتاح در بخش مسکن از مجموع ۱۸هزار طرح احداث مسکن محرومان و خانواده های دارای دو معلول تحت پوشش بهزیستی ۱ هزار و ۴۰۰واحد سهم آذربایجان غربی,  که در حال ساخت است  و تعداد قابل توجهی از طرح احداث ۶۰۰ کلاس درس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش  به این استان اختصاص خواهد یافت.
پرویز فتاح  همچنین از مشارکت بنیاد مستضعفان در طرح احداث طرح مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: سهم آذربایجان غربی ۴۶۲ واحد بود که در این سفر به ۷۰۰واحد افزایش پیدا کرد. 
رئیس سازمان بنیاد مستضعفان همچنین  از واگذاری ۶هزار و ۷۰۰قعطه زمین پس از ۴۰سال بلاتکلیفی از سهم بنیاد به مردم در شاهیندژ هم خبر داد و تصریح کرد: ما به احترام مردم, این تعداد قطعه زمین را با ارزش ۳هزار میلیارد تومان بصورت رایگان واگذار کردیم تا سهمی در محرومیت زدایی داشته باشیم. 
فتاح در ادامه با مشارکت بنیاد مستضعفان در طرح تامین آب شرب ۱۷روستای چالدران و ۳۳روستای بخش انزل و نازلو موافقت کرد و گفت: ضمن اختصاص ۱۴میلیارد تومان به این طرح کل لوله های مورد نیاز ۲۳کیلومتر خط انتقال را برای بهره مندی مردم از آب شرب سالم  تامین می کنیم. 
رئیس بنیاد مستضعفان همچنین در این جلسه برای تامین زمین در طرح ملی نهضت مسکن، پروژه آزادراهی تبریز به ارومیه، و کمک به اجرای طرحهای عمرانی در بخشهای ورزشی، کشاورزی و بهداشت و درمان قول مساعد داد.
یادآور می شود بنیاد علوی یک مؤسسه غیردولتی در ایران است که به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان  در سال ۱۳۸۴  فعالیت خود را در امور خیریه و عام‌المنفعه آغاز نمود و این فعالیت همچنان  در حوزه‌های سلامت، توزیع البسه رایگان، برگزاری اردوهای دانش آموزی، ارتقاء تحصیلی دانش آموزان محروم، اعطای وام به دانشجویان محروم مستعد و سایر خدمات حمایتی و عام‌المنفعه ادامه  دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =