کد خبر: 30129
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
محمد ترکمانه

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در استان یزد خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمد ترکمانه، ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به خدمت رسانی این بنیاد به ۱۲ هزار روستا در سطح کشور اظهار داشت: در روستاها ۲۰۰ هزار طرح اقتصادی اجتماع محور اجرا شده و این اقدامات توسط شبکه ای از تسهیلگران انجام می شود.

وی با اشاره به کارکرد تسهیلگران در راستای پایداری این مشاغل عنوان کرد: شبکه هزار نفری تسهیلگران در کشور شکل گرفته و امسال ۶ هزار میلیارد تومان برای تکمیل زنجیره های اشتغال توسط این تسهیلگران اختصاص داده شده است.

ترکمانه یادآور شد: در استان یزد با اشاره به وجود صنایع نساجی، زنجیره نساجی را شکل خواهیم داد و امیدواریم با ایجاد این زنجیره بتوانیم محصولات خرد روستایی را به عرصه صادرات برسانیم.

وی ادامه داد: در استان یزد ۳ هزار و ۹۶۵ طرح اقتصادی اجرا کرده ایم که منجر به سرمایه گذاری ۵۲۸ میلیارد تومانی شده که از این تعداد ۳ هزار و ۹۵۷ طرح، اجتماع محور خرد و خانگی بوده که در روستاهای استان یزد اجرایی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: امسال همه روستاها در ۱۱ شهرستان استان را تحت پوشش قرار خواهیم داد و با تشکیل کارگروه و صندوق، افراد بیکار را در مسیر کارآفرینی و فعال کردن ظرفیت های موجود، همراهی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هشت طرح بنگاه محور نیز در استان یزد اجرا شده که دو مورد از آنها مشارکت در سهام بوده و این اقدام با هدف ایجاد توانمندی در این شرکت‌ها اجرا شده و این دو شرکت پس از توانمندی، ۲۳۰ اشتغال در منطقه خود ایجاد کرده اند.

ترکمانه همچنین از اجرای ۵۸ پروژه زیربنایی و عمرانی در سطح استان یزد خبر داد و گفت: این طرح ها شامل ساخت ۱۴ مدرسه و ۱۵ مسکن برای خانواده های دارای دو معلول، دو مسجد مسجد و ... است.

وی همچنین از تلاش برای اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی دیگر در سطح استان یزد خبر داد و گفت: علاوه بر این، ۱۳ مدرسه و ۱۲۹ پروژه مرمت و احیای قنوات، دو خانه بهداشت و ۱۷ مسکن برای خانواده های دارای دو معلول اجرا می شود که در حال حاضر مقدمات آن انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =