کد خبر: 30114
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸
گازرسانی

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس گفت: عملیات اجرای گاز رسانی به ۲۴ روستا و افتتاح پروژه های گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان در این استان آغاز شد ، ۱۴ هزار خانوار از نعمت گاز در قالب این طرح ها بهره مند می شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر میدان‌ شاهی در حاشیه آیین افتتاح دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت در محل شرکت گاز استان فارس افزود: این طرح با هدف برقراری ارتباط مستقیم صنعت با شرکت های دانش بنیان راه اندازی شده است.

میدان شاهی افزود: قدیمی بودن شبکه ها از دیگر موضوعات قابل پیگیری است در این راستا در تلاشیم تا یک اتاق بحران ویژه در شرکت گاز استان در خصوص آن ایجاد کنیم.  در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا در حوزه صنعت رکود گازرسانی به ۸۰۰ صنعت انجام شود و تا پایان سال جاری پوشش سراسری گاز رسانی در تمام روستاها محقق شود. 

میدان شاهی با اشاره به اینکه برنامه های اجرایی شرکت در سال جاری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین می باشد، تصریح کرد: در سال ۸۹ طرح جامع صنعت و معدن توسط دانشگاه علم و صنعت معرفی شد، اما اجرا نشد. با توجه به حضور معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در شهر شیراز در عید سعید فطر یک جلسه تشکیل و موضوعات مربوط به این طرح مطرح شد و این جلسه منجر به ایجاد یک تفاهم نامه با رویکرد بازنگری از سوی دفتر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شد و مقرر گردید تا پیرو آن شعبه دوم دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت فارس در محل شرکت گاز استان فارس افتتاح گردد و به عنوان یک منطقه ویژه معرفی شود. 

میدان شاهی خاطر نشان کرد: با افتتاح این دفتر در راستای تحقق شعار سال و تقویت و توسعه همکاری فناورانه، می‌توان بستر و فرصت بهره برداری از توانمندی های واحدهای نوآور و فناور و استفاده ساختارمند از ظرفیت ها و توانایی های علمی ـ  پژوهشی در حوزه گاز ایجاد کرد. 

مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در پایان از نمایندگان مراکز پژوهشگاهی و دانشگاهی درخواست کرد تا ظرف مدت ۲ هفته نماینده پژوهشی فعال خود را جهت استقرار در این مرکز معرفی کنند.  
ارتقاء کیفیت خدمات و هوشمندسازی، ارتقاء کیفی خدمات در راستای ایجاد دولت الکترونیک، بهینه سازی، بهره برداری هوشمند، توانمند سازی و موضوعات مرتبط با محیط زیست و مقاوم سازی شبکه ها از دیگر مواردی بود که مدیر عامل شرکت گاز استان به آنها اشاره کرد.  

توجه جدی به شرکت های دانش بنیان در بودجه 
احمد علی افکاری مدیر کل مدیریت و برنامه ریزی استان فارس نیز در این مراسم در خصوص شرکت های دانش بنیان گفت: در سال جاری دولت اساس را بر این قرار داد که نرخ رشد را متحول کند و بودجه و قانون را براساس هدف تحققی خود هماهنگ کند. 

وی اظهار کرد: موضوع شرکت های دانش بنیان و توجه به آنها در راستای تحقق هدف نرخ رشد ۸ درصدی است که در ضوابط اجرای بودجه امسال این نرخ رشد دیده شده است و شورای برنامه ریزی استان موظف است ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان را در این حوزه صرف کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =