کد خبر: 30099
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۸
گوسفند

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از اجرای پروژه ایجاد ترکیب‌های ژنتیکی گوسفند در سطح گله‌های بالای ۲۵۰ راس این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی دولو اظهار کرد: باستناد بند "ب" ماده ۱۴ قانون افزایش بهره‌وری مصوب سال ۱۳۸۹ مقرر شد در طول یک برنامه۱۰ساله خروج سالیانه سه میلیون واحد دامی از مراتع و ساماندهی سه میلیون و ۱۰۰ واحد دامی خارج از مراتع تعیین تکلیف شود.

وی افزود: به همین منظور برای افزایش بهره‌وری در خارج از مراتع  استفاده از یک نژاد مناسب برای افزایش چند قلو زایی وبهبود صفات تولید مثلی از قبیل اصلاح لاشه (کاهش چربی و افزایش راندمان تولید گوشت) که نیاز جامعه امروزی است ضروری خواهد بود.

دولو تصریح کرد: در همین رابطه از ابتدای سال جاری اجرای پروژه ایجاد ترکیب‌های ژنتیکی گوسفند در سطح گله‌های بالای ۲۵۰ راس سطح استان در حال انجام بوده و این طرح تاکنون در ۵۰۰ راس در قالب دو گله اجرا شده است.

وی یاد آور شد: تحول در افزایش بهره وری دام مولد و اقتصادی شدن فعالیت، کاهش چرای دام در مراتع و افزایش راندمان بره زایی و زایش در گله و افزایش درآمد سرانه دامداران روستایی و جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه به شهرها را از اهداف این طرح می‌توان برشمرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه خاطر نشان کرد: به منظور  افزایش تولید گوشت قرمز و شیر خام در استان همدان، شرکت کشت و صنعت و دام گلدشت نمونه اصفهان وابسته به سازمان تامین اجتماعی واقع در روستای سنقر آباد شهرستان درگزین ، در ادامه تکمیل ظرفیت واحد خود اقدام به افزایش دام مولد به تعداد ۳۰۰ راس تلیسه کرده است.

دولو گفت: در حال حاظر ظرفیت فعال این واحد پرورش گاو شیری  ۵۰۰ راس تلیسه بوده که در صورت رسیدن به تولید ، ۴۸۰۰ تن شیر خام و ۱۴۲ تن گوشت قرمز تولید خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =