کد خبر: 30078
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ مقاوم‌سازی ۴۵ درصد از منازل روستایی استان زنجان باقی مانده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، رضا خواجه‌ای ظهر سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی روستای لگاهی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و عضو شورای مرکزی بنیاد مسکن انجام شد، در جمع خبرنگاران، به وضعیت مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان زنجان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، مقاوم‌سازی ۴۵ درصد از منازل روستایی باقی مانده است.

وی از پایان مقاوم‌سازی منازل روستایی تا پایان سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: روستای لگاهی با ۱۳۲ خانوار در شهرستان زنجان و بخش قره‌پشتلو واقع شده است و طرح هادی این روستا در سال ۹۹ بازنگری شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در استان زنجان ۱۵۳ روستا داریم که تقریباً روی خط گسل زلزله قرار دارند و ۱۸ هزار واحد مسکونی در محدوده خط گسل واقع و از این تعداد تا به امروز ۸۰۰۰ واحد مقاوم‌سازی و برای ۱۰ هزار واحد باقی مانده نیز برنامه‌ریزی شده است، این در حالی است که امسال نیز مقاوم‌سازی ۵۰۰۰ واحد را خواهیم داشت.

خواجه‌ای تاکید کرد: در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی، روستا جابه‌جا نمی‌شود و تلاش بر نوسازی و مقاوم‌سازی آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =