کد خبر: 30075
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
بیت الله برقراری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر از پوشش بیمه ای یک میلیون نفر از روستاییان و عشایر طی یکسال آینده خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، بیت اله برقراری در نشست خبری که به مناسبت هفدهمین سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برگزار شد با اشاره به اینکه بیش از دومیلیون نفر از جامعه هدف صندوق تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند گفت: با اقدامات انجام شده ضریب نفوذ ما ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در وضع مطلوبی از حیث پایداری صندوق هستیم و ضریب پشتیبانی ما یک به ۱۰ است و به ازای هر ۱۰ نفر بیمه پرداز، یک نفر بازنشسته است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر به برنامه‌های صندوق اشاره کرد و گفت: برنامه توسعه و استراتژی صندوق را مبتنی بر نگاه علمی و محاسبات اکچویری تدوین کرده ایم و معتقدیم اگر مبتنی بر همین رویکرد حرکت کنیم نه تنها پایداری صندوق حفظ خواهد شد بلکه می‌توانیم جامعه تحت پوشش را نیز افزایش دهیم. بیش از ۲۹ پروژه استراتژیک ذیل برنامه تعریف شده که به تدریج طی پنج سال اجرایی خواهد شد.

برقراری افزود: توسعه نظام‌های دانش بنیان در فرایندهای مالی و اقتصادی، توسعه نظام دانش بنیان در فرایندهای توسعه‌ای، اشتغال، سرمایه انسانی و سازمانی از جمله محورهای برنامه‌های امسال هستند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه هدف حدود ۹ تا ۱۰ میلیون نفر را شامل می‌شود گفت: بیش از دو میلیون نفر عضو فعال بیمه شده داریم و حدود هفت میلیون نفر از جامعه هدف ما تحت پوشش نبوده و عضو هیچ صندوقی نیستند.
به گفته وی، قصد داریم این افراد فاقد بیمه را تحت پوشش قرار دهیم که در این صورت به سمت رفع فقر حرکت کرده ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به پوشش بیمه‌ای یک میلیون نفر بیمه شده جدید طی یک سال اشاره کرد و گفت: در این صورت بیش از ۷۰ درصد رشد خواهیم داشت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در خصوص سطوح درآمدی صندوق گفت: این صندوق ۸ سطح بیمه‌ای دارد که بالاترین سطح درآمدی ما که سطح هشت است دو میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است که حق بیمه آن ۱۳۳ هزار تومان در ماه می‌شود. دولت هم به عنوان سهم قانونی دوبرابر این مبلغ را تقبل کرده و به صندوق می‌پردازد.

وی افزود: کمترین حق بیمه در سطح درآمدی نیز ۵۰ هزار تومان است که مستمری‌های بازنشستگی نیز متناسب با همین حق بیمه تعریف می‌شود.

برقراری با اشاره به اینکه امسال سطوح درآمدی را ۶۰ درصد افزایش داده ایم گفت: در طول فعالیت ۱۷ ساله صندوق، بی سابقه بوده است. سعی می‌کنیم هر سال سطوح درآمدی را افزایش دهیم.

وی از افزایش درآمد ۵۰ درصدی کارگزاری‌ها خبر داد و گفت: مکانیزه کردن نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای از دیگر اقداماتی بوده که انجام سده است که موجب صرفه جویی ۳۰۰ میلیارد تومانی شده است. همچنین مصوب کردیم هزینه کفن و دفن برای بیمه شدگان لحاظ شود.

وی در خصوص خدمت سربازی گفت: در گذشته سنوات سربازی به عنوان سوابق حق بیمه محاسبه نمی‌شد که مراحل تصویب آن در وزارت کار طی شده و به زودی ابلاغ خواهد شد که امکان خرید و احتساب سابقه سربازی مهیا شود. برقراری با اشاره به اینکه ۱۸۰۰ کارگزاری فعال وجود دارد گفت: این کارگزاری‌ها کار مردم را انجام می‌دهند و از خود مردم هستند و در واقع مردمی سازی انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =