کد خبر: 30067
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد به میزان ۸۱ هزار نفر از جامعه هدف بیمه این صندوق شده اند گفت: افراد فاقد بیمه با توجه به پرداخت یارانه های دولتی و استفاده از مزایای آن بیمه شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمد میرجعفری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفدهمین سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: ۱۰۰ هزار نفر جامعه هدف این صندوق هنوز تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.

وی اظهار داشت: افرادی که سن بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال دارند از جمله افراد ساکن مناطق روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و افراد با پرداخت حداقلی که فاقد بیمه هستند، می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان گفت: افراد با پرداخت حق بیمه ۲۰ درصدی از سالانه ۶۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان می توانند از مزایای بازنشستگی بهره مند شوند و از کار افتادکی و مستمری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمان وجود دارد تصریح کرد: اکنون هفت هزار و ۵۰۰ خانوار مستمری ماهانه بازنشستگی و فوت دریافت می‌کنند و افراد ۷۰ سال که ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه دارند و افراد ۶۵ سال با ۱۵ سال سابقه اقدام به دریافت مستمری کنند.

وی عنوان کرد: تراکم جمعیتی این استان ۱۷ نفر در کیلومتر است لذا به یک اطلاع رسانی جامع مثمر نیاز داریم، در این زمینه از دهیاری و مجموعه های مختلف کمک می گیریم اما رسانه ها رسالت خود را در معرفی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان بیمه ای بین نسلی انجام دهند.

میرجعفری افزود: صندوق بیمه روستائیان، عشایران و کشاورزان دولتی است که ۷۰ درصد؛ یعنی دو سوم حق بیمه از سوی خود دولت پرداخت می‌شود و آینده خوبی برای روستائیان دارد.

وی یادآور شد: روستائیان با مراجعه به دهیاری‌ها و دفاتر بیمه در شهرستان‌ها برای بیمه اجتماعی ثبت نام کنند؛ چرا که فرصت بسیار خوبی است تا روستاییان بتوانند از مزایای بازنشستگی بهره ببرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان گفت: امسال هدف گذاری کرده ایم که یک میلیون نفر، فاقد بیمه را جذب کنیم.

وی ابراز داشت: کشاورزان غیرساکن در روستا، رانندگان حمل بار درون شهری و برون شهری با ارائه کارت سلامت، صنعت گران بخصوص قالیبافان، بسیجیان فعال، زنان سرپرست خانوار، ساکنان شهرهای بزرگ که فاقد هرگونه بیمه اجتماعی هستند می‌توانند از شرایط بیمه روستاییان و عشایر استفاده کنند.

میرجعفری عنوان کرد: حق بیمه برای هر فرد، پرداخت ماهانه ۵۰ هزار تومان و سالیانه ۶۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: هر شخصی که حتی یک سال سابقه پرداخت بیمه داشته و به هر دلیلی طی مدتی پرداخت ماهانه نداشته باشد، می‌تواند از مزایای این صندوق بهره‌مند شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کرمان اضافه کرد: ۱۰۰ هزار نفر طی سه سال اخیر، وام مستمری دریافت کرده اند و ۱۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیمه شده روستایی هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه روستائیان جنوب و شرق استان کرمان یا به دلیل بی اطلاعی یا شرایط مالی استقبال کمتری از این بیمه دارند و حتی مشاهده شده که در برخی روستاهای قلعه گنج (رمشک) هیچ بیمه شده‌ای ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =