آذربایجان غربی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ۵۰ درصد پست سازمانی هلال احمر خالی است که متاسفانه نتوانستیم مجوز جذب نیرو کنیم.

به گزارش روستانیوز، امیر جعفرزاده در نشست خبری با اشاره به کمبود پایگاه های امداد و نجات اظهار داشت: ۱۷ پایگاه ثابت جاده ای در محورهای مواصلاتی موجود بوده که ۳ مورد در حال ساخت است و در طول شبانه روز با امکاناتی نظیر آمبولانس، ست امدادی به امداد مردم حادثه دیده می‌پردازند، تنها ۵ استان دارای امداد و نجات هوایی به صورت هلیکوپتر هستند که بقیه استان ها بصورت مشترک با سایر استان ها از هلی کوپتر استفاده می کنند و آذربایجان غربی از هلی کوپتر مستقر در آذربایجان شرقی بهره می برد اما تلاش می‌کنیم که یک فروند هلی‌کوپتر برای استان جذب کنیم.


وی در ادامه گفت: سال‌جاری ساماندهی انبارهای جمعیت هلال احمر در آذربایجان غربی شروع شده تا امکانات امداد و نجات و زیستی مناسب یک فرد در تمام شهرستان های استان و شعب هلال احمر یکسان باشد.

جعفرزاده بیان کرد: در سفر اخیر  رییس جمهور ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای نواقصات هلال احمر از جمله ساختمان تصویب شد که منتظر اعمال آن هستیم.

۲۴۱ نفر کادر ثابت و قرارداد معین، رسمی و آزمایشی، مجموع کارکنان ستادی بیش از ۳۳۰ نفر است و ۵۰ درصد پست سازمانی هلال احمر خالی است که متاسفانه نتوانستیم مجوز جذب نیرو کنیم و بیشتر عملیات ها با نیروهای داوطلب آموزش دیده انجام شده که تمام آن ها با موفقیت منجرب امداد شده است به طوریکه در یک سال اخیر ۱۵ نفر از افراد بد حال از نقاط صعب العبور استان توسط اکیپ امداد و نجات ، نجات پیدا کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =