رئیس کل دادگستری گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه شاهد بیشترین مهاجرت از شهرهای بزرگ به روستاها هستیم، تصریح کرد: افرادی غیر بومی از طرق مختلف مجوز ساخت عمارت ها و ویلاهای مجلل را اخذ کرده و تجملات و دارایی خود را به نمایش می گذارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در حاشیه بازدید از محل دفن پسماند و همچنین تصفیه خانه اضطراری روستای طول لات بخش رحیم آباد شهرستان رودسر، با اشاره به سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، یاد و خاطره شهیدان غیور این سرزمین را گرامی داشت.

وی اموال و دارایی و ثروت های عمومی را موجب حیات یک سرزمین عنوان کرد و افزود: باید افرادی را متولی و مسئول این ثروت ها بگماریم که اهل خرد بوده و منافع ملت را بر منافع نزدیکان خود ترجیح دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه شاهد بیشترین مهاجرت از شهرهای بزرگ به روستاها هستیم، تصریح کرد: افرادی غیر بومی از طرق مختلف مجوز ساخت عمارت ها و ویلاهای مجلل را اخذ کرده و تجملات و دارایی خود را به نمایش می گذارند؛ غافل از اینکه ماحصل این امر، القای احساس محرومیت برای فرد روستایی و فرزندان او و افزایش میزان جرم و جنایت در راستای کسب اموال و دارایی های بیشتر است.

حجت الاسلام خلیلی با تاکید بر نظارت هرچه بیشتر مسئولان بر برداشت های غیر مجاز شن و ماسه، گفت: سهمی از این برداشت ها باید برای عمران و آبادانی همان منطقه اختصاص یابد و مسئولان نیز باید بر حجم برداشت و مکان و محدوده دقیق آن نظارت مستمر داشته باشند.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز، با اشاره به اینکه در دفن پسماندها باید مسائل زیست محیطی رعایت شود تا آسیبی به زیست بوم منطقه وارد نشود، تصریح کرد: تفکیک زباله خشک و تر از مبدا باید به طور جدی مورد اهتمام قرار گیرد.

وی منشا آب گیری تصفیه خانه طول لات را چشمه سفید آب دانست و اظهار کرد: هدف از تاسیس این تصفیه خانه جلوگیری از بحران آب شرب است و فاز تکمیلی آن با برنامه ریزی و سیاست گذاری بهتری انجام خواهد شد.

آقایی خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه، آب شرب بیش از ۶۰ هزار خانوار را تامین می کند و تاکنون ۷۵ درصد آن ساخته شده است لذا مدیران متولی مکلف شده اند تا پایان سال آن را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانند تا دغدغه شهروندان در این خصوص مرتفع شود.

معاون دادگستری گیلان با بیان اینکه شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی بخش رحیم آباد با حضور دهیاران، شوراهای اسلامی این بخش برگزار شد، عنوان کرد: در این نشست تعاملی، به مشکلات و موانع در حوزه پسماند، منابع طبیعی و محیط زیست منطقه رسیدگی و دستورات لازم در خصوص حل مشکلات روستاییان و کشاورزان صادر شد.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک مردم و مسئولان، انفال و جنگل های هیرکانی و باغ های فندق منطقه را حفاظت نماییم و آن را بدون کم و کاست به دست آیندگان بسپاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =