کد خبر: 30047
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: اکنون ۶۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از پوشش شبکه اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که این میزان در سال جاری به ۸۵ تا ۹۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش روستانیوز، مصطفی بهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون حدود ۳۰۰ روستای استان فاقد اینترنت پرسرعت هستند که ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار امسال از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: برای نصب، تجهیز و راه‌اندازی سایت‌های اینترنت پرسرعت این روستاها ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع اعتبار طرح‌های ارتباطی روستایی توسط مجری طرح USO  در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی روستاهای استان مانند روستای "زول" شهرستان قاینات با توجه به جمعیت زیاد در فهرست روستاهای نیازمند اینترنت استان قرار دارد که قرار بود تا پایان سال قبل سایت راه‌اندازی شود اما این مهم محقق نشد.

بهی اضافه کرد: بخشی از این روستا از اینترنت ثابت ADSL برخوردار است همچنین با نصب میکروسایت، به صورت موقت قسمت عمده‌ای از روستا تحت پوشش‌ شبکه‌های وب قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با نصب تجهیزات نسل سه یا چهار اینترنت پرسرعت روستای زول تامین می‌شود گفت: ارتقای سایت شبکه اینترنت این روستا در برنامه قرار داشته و پیگیری تامین و نصب تجهیزات هستیم.

وی عنوان کرد: در یک سال گذشته ۱۹ سایت تلفن و اینترنت پرسرعت در شهرستان قاینات راه‌اندازی شده که هشت سایت مربوط به پوشش تلفن همراه در ۹ روستا با جمعیت ۷۰۰ خانوار بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی افزود: همچنین ۱۸ سایت، پوشش تلفن همراه در ۲۱ روستای شهرستان قاینات را با جمعیت چهار هزار و ۲۰۰ خانوار تامین می‌کند.

وی با اشاره به برخورداری حدود ۷۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان قاینات از اینترنت پرسرعت همراه یادآور شد: برای برقراری باقیمانده روستاهای فاقد اینترنت نیز برنامه‌هایی مصوب شده که در طول سال جاری اجرا خواهد شد.

بهی با تاکید بر اینکه اولویت ما پاسخ‌دهی به مردم و شهروندان است عنوان کرد: امسال روستاهای فاقد هیچگونه زیرساخت اینترنت ثابت یا دارای اینترنت ضعیف در اولویت اجرای طرح‌ها قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: برخی اطلاعات کذب محض توسط برخی افراد مطرح و رسانه‌ای می‌شود در حالیکه ما شبانه‌روزی در خدمت مردم و پاسخگوی آنها هستیم.

وی افزود: امروز تیم توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباط به استان سفر کرده و به مدت سه روز با نمایندگان همراه اول و ایرانسل وضعیت تک تک روستاهای استان را از لحاظ ارتباطات بررسی خواهند کرد.

بهی تاکید کرد: وسعت و تراکم جمعیتی خراسان جنوبی مقداری سبب کند شدن اجرای پروژه‌ها می‌شود و گاهی اوقات باید برای یک روستا یک سایت اجرا شود که سبب بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود اما این دلیلی بر اجرای نشدن کار نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =