کد خبر: 30045
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
روستای تاریخی کنزق

مدیر پایگاه ملی روستای تاریخی کنزق شهرستان سرعین با تکذیب برخی شایعات مبنی بر توقف عملیات اجرایی در این پایگاه ملی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی توسعه پایگاه ملی کنزق با سرعت و نظارت کامل ادامه دارد.

به‌ گزارش روستانیوز به  نقل از ایرنا، الهام ویسه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات اجرایی توسعه پایگاه ملی کنزق، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تبدیل غارهای تاریخی و معماری دستکند به کاربری‌های فرهنگی و گردشگری توسط مردم با سرعت و نظارت کامل در حال اجرا است.

وی ادامه داد: نه تنها این مجموعه و عملیات اجرایی در آن تعطیل نشده، بلکه بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برای توسعه این پایگاه در نظر گرفته شده است.

او افزود: برخی افراد با اغراض شخصی در حال جوسازی و زیر سوال بردن اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه در روزهای اخیر در حال شایعه‌پراکنی هستند که اعلام می‌کنیم هیچ یک از این شایعات صحت نداشته و تمامی موارد مطرح‌شده در شبکه‌های اجتماعی تکذیب می‌شود.

ویسه با اشاره به برخی علل چنین شایعه‌پراکنی‌ها خاطرنشان کرد: در بحث جذب نیرو و استفاده از نیروی انسانی به طور قطع در چارچوب ضوابط و مقررات ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی و اداره‌کل امور پایگاه‌ها اقدام خواهیم کرد و هرگز اسیر جوسازی برخی اشخاص برای سوء استفاده و زیر فشار قرار دادن مدیریت این پایگاه برای جذب نیرو نخواهیم شد.

مدیر پایگاه ملی روستای تاریخی کنزق گفت: این پایگاه ملی و معماری دستکندی که در این محوطه باستانی قرار دارد به نگین گردشگری و فرهنگی سرعین تبدیل شده و عملیات اجرایی در این محوطه برای توسعه پایگاه ملی با سرعت ادامه داشته و تداوم خواهد یافت.

او اظهار کرد: محوطه تاریخی کنزق در راستای تکمیل چرخه گردشگری سرعین در کنار آب و هوای مطبوع و ظرفیت آبدرمانی‌ها، در حال حاضر برای بازدید عموم مهیا بوده و آماده ارائه خدمات است.

روستای کنزق در سه کیلومتری شهر سرعین واقع شده‌ است. این روستا دارای غارهایی با معماری بی‌نظیر و قدمت تاریخی ۲ هزار و ۵۰۰ سال مربوط به دوره اشکانیان است که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده ‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =