گرد و خاک

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد روز گذشته در شمال استان موجب شد طوفان و گردوخاک بیش از ۸ هزار شهر و روستا در استان سیستان و بلوچستان را درگیر کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محسن حیدری  اظهار داشت: وزش باد و گردوخاک روز گذشته یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ در منطقه سیستان، به تمامی نواحی و بخش‌های استان هم رسید و در اکثر بخش‌های استان سیستان و بلوچستان کاهش دید را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تمامی استان درگیر طوفان گردوخاک و غبار شده است، افزود: شهرهای زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد، ایرانشهر، خاش، نیکشهر، سراوان، مهرستان، چابهار و راسک نیز با پدیده‌ی کاهش دید مواجه شده‌اند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه میزان دید قابل قبول افقی ۱۰ هزار متر است، گفت: طوفان در شمال استان دید افقی را در زهک به ۱۰۰ متر و در زابل به ۱۵۰ متر هم کاهش داده است. وی کمینه دید افقی در زاهدان را ۳۰۰، ایرانشهر، مهرستان و نیکشهر ۵۰۰، خاش ۲۰۰، سراوان و میرجاوه ۱۰۰۰، نصرت آباد ۱۵۰۰، چابهار ۳۰۰۰ و راسک را ۵۰۰۰ متر اعلام کرد.

وی وجود این گرد و غبار را برای گروه‌های سنی آسیب پذیر خطرناک توصیف کرد و افزود: خشکسالی‌های شمال استان و در پی آن خیزش گرد و خاک، می‌تواند برای کل استان تهدید آمیز باشد و شاخص کیفیت هوا را به شدت کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =