کد خبر: 30009
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
آب شیرین کن

با نصب دستگاه آب شیرین کن ۱۳ هزار نفر از جمعیت روستایی همدان از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما،  به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن در ۱۸ روستای  شهرستان کبودراهنگ، جمعیتی افزون بر ۱۳ هزار نفر از آب شرب برخوردار می‌شوند.

فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به وضعیت آب روستا‌های شهرستان کبودراهنگ افزود: روستا‌های بخش شیرین‌سو در شهرستان کبودرآهنگ به علت ساختار زمین، بهره‌گیری از چاه‌های منطقه در تامین آب و افت منابع زیرزمینی متاسفانه با توزیع آب لب شور در شبکه مواجه است.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از دستگاه‌های آب شیرین‌کن یکی از راهکار‌ها به منظور رفع شوری آب است تصریح کرد:زمینه از محل اعتبارات استانی تعداد ۱۰ دستگاه آب شیرین‌کن با  اعتباری افزون بر ۴۵ هزار میلیون ریال خریداری شد که از این تعداد تاکنون سه دستگاه در روستا‌های آبمشکین، عبدالمومن و آقکند با انجام تعمیرات مورد بهره‌برداری قرار گرفت و ۷ دستگاه باقی مانده نیز در حال نصب است.

همچنین ۸ دستگاه دیگر نیز از محل اعتبارات استانی در روستا‌های بخش گل تپه با  اعتباری افزون بر ۲۵ هزار میلیون ریال در مرحله نصب و راه‌اندازی است که از این تعداد دو دستگاه در روستا‌های دارقشلاق و جگنلو نصب و راه‌اندازی شده و ۶ دستگاه دیگر نیز در حال نصب است.

همچنین این دستگاه‌ها تا کنون در روستا‌های قهورد علیا، قهورد سفلی، چورمق، قباق تپه کرد، کهریز باباحسین، نگارآباد در سنوات قبل راه‌اندازی و نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از دستگاه‌های یاد شده ۱۸ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۳ هزار و ۳۸۴ نفر، از آب شرب شیرین و بهداشتی برخوردار می شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =