نهضت سواد آموزی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور ریشه کن کردن بی سوادی در مناطق کم برخوردار در خوزستان، قرارگاه جهادی نهضت سوادآموزی در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مسعود حمیدی نژاد پیش از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در دوران پساکرونا و با حضوری شدن روند آموزش در استان مهمترین اولویت حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت استان ارتقای شاخص کیفی آموزش‌های ارائه شده به دانش آموزان است.

وی بر ضرورت توجه به توسعه کمی و کیفی هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در خوزستان تاکید کرد و افزود: برون رفت از چالش میزان پایین اشتغال در استان منوط به توجه ویژه به مهمترین مراکز مهارت آموزی در استان و ارتقای شاخص کیفی آموزش‌های ارائه شده در این مراکز و ایجاد و راه اندازی رشته‌های مورد نیاز صنعت در این مراکز مهارت آموزی است‌.

حمیدی نژاد با اشاره به اینکه خوزستان موفق به کسب رتبه اول کشور در شاخص جذب مشارکت خیران مدرسه ساز شده است، بیان کرد: خیرین نقش مهمی در تحقق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت‌های برابر در حوزه فضای آموزشی کیفی در سطح استان دارند؛ بنابراین در سال جاری تمرکز روی روستاهای کم برخوردار و ساخت مدارس کیفی در این مناطق و به صورت مشارکتی است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ریشه کن کردن پدیده بی سوادی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان در حوزه انسداد مبادی بی سوادی است و در اولین گام نیز قرارگاه جهادی نهضت سوادآموزی در خوزستان راه اندازی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =